Back home

Sitter och tittar på Idol Gives Back. Främst för att jag precis kom hem från Ica efter min första jobbdag sedan juli, och av någon konstig anledning brukar jag bli pigg när jag kommer hem. Så då blire att glutta lite på tv'n.
Hursomhelst blir det lite jobbigt att titta på det eftersom man verkligen berörs av människors öden världen över. Tänk att inte få dricka rent vatten. Jag tycker att mina problem är så jobbiga och blir deppad lätt över saker som egentligen är helt obefintliga. På något sätt får det mig att sätta saker i perspektiv - till exempel som när man hör om alla ungdomar i min ålder som inte får något sommarjobb. Det får mig att känna mig lycklig över mitt Icaliv just nu. Det ger ju faktiskt en hel del pengar och lite extra cash i plånboken gör en faktiskt lite gladare kan jag lova :)

Har de senaste 5 dagarna varit först i ett blött pride-Sthlm, för att sedan vända hem med X2000 och slänga sig in i el choche de mi padre och dra til Götet som jag inte besökt sedan juni 2004 (klassresa i sexan till Liseberg). Lite skeptisk var man när man åkte ner och kände att vädret inte skulle ligga på vår sida - men det gjorde INGENTING. Jag och pappa hade skitkul på LB och åkte Kanonen 5 ggr för att nämna någon av de galenskaper vi fick för oss att göra. Hur avslappnayt och skönt som helst. Inte ens min mascara rann. Detta var då igår och avslutades med en middag på 1252, min nya favvorestaurang i hela vida världen (inte för att jag haft någon innan förutom la Uva, men det är ju la Uva). Sjuuuukt god mat alltså. Dit ska jag nästa gång jag är i Götet. Vilket kanske blir om något år eller så, måste ju spana in universitet.

Aeeeh, jag vet egentligen inte vad jag pladdrar på om men jag har insett att jag måste skriva mer. Få ut tankarna liksom. Jag känner mig ganska intelligenslös när jag försöker skriva bildtexter på Bilddagboken, vilket är ett seriöst tecken på IQ-nedgång. Har nog lyssnat lite för mycket på schlager det senaste halvåret, men vad gör man när man är som jag? ;)

Och nu är det faktiskt mindre än 330 timmar kvar på mitt sommarlov. Dessa ska spenderas på Ica till största delen men jag säger då det - min semester har känts längre än vad den var.

Så nu är jag redo för hösten. Hejdå sommaren - hej på dig hösten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0