det finns bara ett sätt att brinna upp

Idag har varit en kulig dag minsann. Först var det Rättskunskap på schemat. Helt okej och läraren verkar onormalt snäll dessutom. Väldigt najs. Milla har bytt skåp till ett bredvid mig också, det är också najsbajs. Hennes skåp kunde hon ju knappt få upp så eftersom det var ett ledigt bredvid mig så... why not?
  Efter Rk var det dags för Drama. Oj, vilka förväntningar jag hade på denna lektion. och jag ska säg att alla förväntningar infriades, haha. Läraren är något av en clown (bokstavligne talat) men det hela är väldigt underhållande. Vi är bara tjejer i gruppen, vilket känns skönt på ett sätt, men det hade faktiskt varit kul med killar också. Hursomhelst väldigt kul.
  Efter lunchen drog jag med mig Sara ner på stan - och seriöst, hur fan kan det vara kö på 100 personer på Nordea-banken? Jag fattar inte, och dom som stänger kl 15. Jag hann ju inte då precis föra över några pengar till mitt sparkonto (som snart inte är något sparkonto). Men det löser väl sig på något sätt. Skulle vilja stämlpa detta som dagens i-landsproblem alltså.

Annars är det väldigt skönt att komma in i de gamla vanliga vanorna igen, även om det kommer bli jobbigt om 2 veckor. Vår nya kemi. och biologilärare är grymt bra och jag har lärt mig mer på två lektioner med henne än vad jag lärde mig på alla lektionerna jag hade med MBo. Haha. Det är nästan så jag funderar på att läsa kemi B nu... men det skulle ju vara då om jag bestämmer mig för att bli läkare, vilken jag troligen aldrig kommer bestämma mig för. Och om jag då läser kemi B och får typ, G eller VG i det så stjälper ju det bara mitt meritvärde sen om jag söker till att bli jurist.
  Sen har jag kommit på att Australien kan vara något för mig! Haha, har börjar fundera lite på det. Vad skönt det skulle vara om man kunde ta en tripp dit efter trean och jobba där. Så jäkla underbart med det där landet. Dialekten är ju härlig i sig också ;) Jag kan bara tänka mig en massa snygga Jesse Spencer-kopir på stranden.... muuummma! :D

Var på stan idag ja, och jag måste bara beklaga hur dålig jag är på att shoppa. Jag hittar aldrig något jag vill ha när jag väl har pengar! Det kan vara riktigt störande alltså. Som idag - jag ville hitta en snygg polotröja men alla kändes så tajta och visade inte precis att man har en platt mage (tvärtom). Så jag la ner allt vad shoppande hette efter några rundor i några affärer. Men jag vill ha nya kläder!! Ahhh!

Nu måste fröken Friis bege sig bort från datorn och in på sitt rum för att leta efter en lost miniräknare. Mattelärare Claesson kommer inte bli glad annars om hon inte hittar den. Men som sagt - allt löser sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0