framtiden väntar

Usch, såhär är det när man blir hyperaktiv när man kommer hem. Går i säng först vid ett, kan inte somna förrän halv 4 och vaknar sedan kl 9 av att man är hungrig. Och därför får man för sig att skriva blogg kl 00:39 - bara för att det är så jävla roligt att trycka på dessa kvadratcentimetersknappar.
  Idag har jag jobbat iallafall. Min sista kväll på länge antar jag eftersom jag inte får börja jobba helg förrän i september-oktober, och jag nu återgår till mina 16 till 20-timmar på torsdagarna. Det känns lite småskönt samtidigt som jag lätt skulle kunna jobba i några veckor till istället för att cykla till skolan i skitväder kl 7:40 varje morgon fram till nästa lov.  Fast i och för sig - nästa lov ska jag ju spendera på Teneriffa. I stålande solsken och i en grymt skön säng får jag hoppas. :)

Jag hittade ett roligt ord idag förresten, "droppstopp" - alltså nåt i en kaffemaskin som hindrar droppet från att rinna ner när det inte ska göra det. Kul va. Droppstopp, det ska jag ta på nästa "hänga gubben"-tävling vi kör under en håltimma i skolan. No way att någon kommer på det. Men det är faktiskt ett ord - iallafall enligt Ica. Och Ica vet allt.

Hösten ser ju nästan rolig ut just nu med resan, cupen och lite mer pengar i fickan efter denna sommar. Det kanske räcker till en trip till London på jullovet också - vad vet jag....? ;)
   Dessutom var ju detta min sista sommar som underage, så - jäklar va kul vi (eller iallafall jag, Mirela och Camilla) ska ha nästa sommar när vi kan sitta på en bar till kl 2 en torsdagskväll utan att bry oss om sifforna på våra leg. Va kul det vore om man hade körkort och bil då också, men jag tror att det får vänta tills nästa höst.
  Jag vill dra på festival nästa sommar också, någon som är på? Peace&Love eller WayOutWest får det bli. Inget jävla Hultsfred eller sånt. Det ska vara riktigt musik, som Damien Rice, Regina Spektor, The Hives, Robyn, The Ark.... mmm. :D

Drömma kan man alltid göra. Och ibland får det en att klara av den dystra tiden man lever i.
  Jag vet iallafall att jag lever för mina drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0