snabba jamaicaner

De är snabba, folk från Jamaica. Och de har oftast mycket talang. Och dreads. Hursomhelst vill jag gärna uppmärksamma er på den här lilla ön där många, många talanger kommer ifrån. Bob Marley kanske ni känner till, till exempel. Men nu borde hela världen veta vem Usain Bolt är. Det var så sjukt fränt idag att se det hela live på TV'n - och bland det mest underhållande i det hela är förstås kommentatorerna. Kolla in denna länk (går inte att hitta något på YT) när han springer mer än 10 meter per sekund och slår det 12 år gamla rekordet. Helt sanslöst! Mannen är otrolig!
  Och som om det inte vore nog tog en annan jamaican guld bara några minuter senare på 400 meter häck. Poängne med detta ör att jamaica är ett rätt litet land - men även små länder kan göra underverk. Och de små sakerna i livet kan betyda väldigt mycket. :)

Den där Bolt inspirerade mig idag iallafall innan jag skulle till träningen. Men seg som jag är i början på säsongen så var det väl inte en helt lyckad träning, förutom det faktum att jag åker mycket bättre bakåt numera med de nya skridskorna. Det tycker jag är najs bajs.
  Kvällen avslutades sedan med en titt på 91'ornas träning. Jag vill också kunna åka så bra som dom - och skjuta! Grymt bra är allihopa, och ljudet är öronbedövande när de får till ett riktigt slagskott in i sargen. Magnificent :D

Imorgon ska det bli skolkort som jag verkligen ser fram emot. NOT.

Nya kemi- och biologiläraren var iallafall skapligt bra. Sara och Johanna mycket glada. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0