gott nytt år - och ta't lugnt va!

Ikväll super nog mer hälften av alla ungdomar i Sverige mellan 15 och 20 år ner sig. Mer eller mindre. Jag säger inte att det är något fel med det (kanske att de som är under 18 borde akta sig för farbror polis) för vill man supa - sure, go ahead. Men ta det för fan lugnt va. Gör det i sällskap med människor du kan lita på, inte folk som du "känt" i 3 timmar.

Jag har alltid haft något av en konstig relation till alkohol eftersom min mamma inte dricker av enkla skäl då hennes medicin inte tillåter det (får hon i sig typ 0.01 promille så binder en massa molekyljävlar ihop sig och förgiftar henne - inte så bra va). Jag har aldrig haft äldre syskon (inga yngre för den delen heller) som visat mig hur man gör. Jag har heller inte vuxit upp i något ghetto, aldrig behövt dricka för att känna mig bekväm i den jag är. Däremot har jag blivit överöst med bevis på TV och i tidningar, och av mina vänners egna utsagor, av hur illa det kan gå ibland. Jag har sett det själv, och tanken på hur mycket pengar alkoholindustrin drar in men samtidigt hur mycket pengar det krävs för att bygga upp samhället igen.. lite skumt känns det då att vakna upp till en nyårsafton som för många kanske inte kommer sluta så bra.
Så med det här vill jag bara säga - gott nytt år allihopa! Men för att jag är en person som bryr mig onödigt mycket om allt och  alla (just därför jag aldrig kommer bli läkare) så vill jag också bara säga: ta det lugnt. :)

Imorgon är det då ett nytt år, och vad ska man säga om det som gått nudå? Mja, personligen har året gått hemskans fort. Minns inte så mycket av januari, men sedan februari har det varit full rulle av alla slag med både skola, jobb  och hockey - och sen det där som kallas "att ha ett liv", vilket jag tvekar många gånger på att jag har haft under det gångna året.
Men allt som allt har det ju gått fort och det brukar det göra när man har kul. Jag har haft väldigt kul iår. Mucho nuevos amigos och såna saker liksom, massa roliga resor och upplevelser. Man lär sig medan man lever som det heter och jag antar att jag levt rätt bra. Ingen kris här inte.

Så nu ska vi strax äta vår sista måltid här hemma med fläskytterfilé och potatis. Gosh, vad jag älskar det.

Aja, gott nytt år på er, och må 2009 bli det bästa året nånsin ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0