rött nagellack i skitväder

Hej på er, alla som läser min blogg, om det nu är några, jag vet inte. Hursomhelst är detta ett bra ställe att skriva av sig på, so here we go.

Jag stör mig på en grej. VARFÖR fattar inte folk hur fina och underbara de är? Precis som de är?! Mycket kan misstolkas, men när man går och försöker få folk att fatta att de är fina, utan en massa tillgjorda knep och knåp, så blir det helt enkelt för svårt. Folk fattar inte. Jag stör mig på det här. Ni duger precis som ni är, fatta det. Och om man försöker få er att fatta att ni är underbara precis som ni är så... ta inte avstånd från det.

Gud vad jag flummar nu, men oj, så skönt att få det ur mig. Ikväll åkte vi en sväng till Gabi för att fira henne. Tårta, godis och presenter blev det och mycket skratt. Det är ett gäng sköna människor det där, man kan inte ha tråkigt med dem. Lite illa kändes det dock att missa ännu en fredagsträning, men när jag kom hem fick jag reda på att det inte hade varit någon träning på grund av miss från kommunen. Riktigt dåligt av kommunen... men jag slipper iallafall känna skuldkänslor nu, för att låta lite ego. Men jag säger som Veronica Maggio, "varför ska man tänka på nån annan än sig själv?"

Kanske är det för att utvecklingssamtalen blir så trevliga då. Jag hade mitt idag. Tog dubbel så lång tid som beräknat. Lena började prata om mitt framtida projektarbete (som jag inte har en aning om vad det är än) och jag kände hur minuterna på mattelektionen liksom gleeed ifrån mig. Men till slut kunde jag stappla in i sal 450 och fick reda på hur man löser ekvationer när x är exponenten på e. Ni fattar när ni kommer till matte C. Det ska jag iallafall sitta med i helgen, tillsammans med kemi och mitt himla socialkunskapsarbete som heter Unga och Alkohol. Det handlar om missbruk... jag kanske kan skriva av något vettigt här sedan. Fast jobbigt lär det bli att skriva det. Men med lite musik i öronen, så... :)

Imorgon blir det domarkurs i mässhallarna och lite senare en tripp till pappa för att fira honom, han har ju fyllt år.
Nu måste jag lägga mig och kolla upp vad det är för kläder jag ska ha tvättat imorgon.
Pusseliluss på er.
Och glöm inte - ni är fina precis som ni är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0