Miercoles

Jaha, så tänkte jag skriva något i bloggen - men vad? Kanske att jag och Freddyleddy bestämt att vi inom en snar framtid ska starta en egen blogg. Den ska handla om fotografering och videoredigering - hennes del kommer att vara att tipsa folk om fotografering, och min del kommer att vara om unddervisning i ämnet videoredigering.
Vi kom även på en rätt fet idé om att utnyttja våra kunskaper till att tjäna pengar på det. Hmm... undrar om det skulle funka? Stay tuned ;)
Anledningen till att vi kom på allt det här var för att hon och jag tog en sväng på Skaffis idag efter skolan. Jag hade blivit utan lunch sedan jag tog helt fel mat på Garvaren. Vi fick nån spya-liknande gryta som skulle innehålla kyckling och korv, men usch, det smakade bara majs och socker, fy farao. Sen kom ju då Max lite lägligt och fällde en kommentar om just hur min mat såg ut. Så ja, där rök den lunchen.

Men jag ska säga att det är jäkligt skoj att gå i min lilla NS2-klass med inriktning på natur. Vi har bra lärare och alla kan prata med alla känns det som. Har funderat mycket kring det, hur mycket jag faktiskt trivs i den lilla gruppen, i valet om jag ska välja Historia C eller Fysik B... jag vet att fysik är svårt, men, jag kan klara av det. Jag kan satsa på VG och få det. Tur är att jag har fram till sommaren på mig att fundera, så det fixar sig nog. Allt löser sig ju. :) Men jag trivs ju så himla bra bland folket, vill inte byta, buhu, även om jag saknar Milla, Ajla, Gabi och gänget. :)

Imorgon kommer jag, Mirela och Angelica att se den livs levande organismen som heter Björn Gustafsson. Det ska bli så himla skoj asså. I april-maj kändes det som en evighet kvar, men nu är dagen här! Likadant gäller det vår resa som närmar sig med stormsteg... ungefär 10 dagar är det kvar nu innan vi tar mark på Teneriffa. Hihi.
Och den vetskapen räcker ju för att hålla sig pigg och glad. Till exempel nu i helgen, när jag ska jobba aset av mig istället för en kul kväll med Laserdome och match med mitt älskade lag.
Ibland är det jobbigt att vilja äta kakan men samtidigt ha den kvar... fast då får man väl helt enkelt baka sig en ny antar jag ;)




My days would be so boring
if you weren't around
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0