Without you it's a waste of time

Tiden går fort! Jag är ledsen för min hemska uppdateringstakt här, men det ligger lite jobb, plugg och ännu mer plugg i vägen för att jag ska lyckas sätta mig ner och skriva här. Annars sitter jag ju vid datorn varje dag. Usch, det borde jag egentligen inte göra. Men jag fastnar vid bilddagboken, vid YouTube, vid en massa Houseavsnitt... ja ni vet, hela fadderullan. Bloggen kommer liksom aldrig upp i tankarna. Förrän nu.

Idag har varit en spännande dag på många sätt. Till exempel på hur jäkla dissad man blir när man ska hämta ut sitt pass. Jag och Milla cyklade ner till polisstationen. Milla fick ut sitt klockrent fort eftersom hon inte hade ett tidigare pass. Jag som har en hel samling på två stycken trodde att mitt senaste hade gått ut. Men icke, jag var tvungen att ha med mig mitt fortfarande gällande pass för att få ut det nya. Jag blev irriterad på två saker: dels på hur hon bakom disken behnadlade mig. Hon sa det inte, men hon pratade med mig som om hon trodde att jag slarvat bort mitt gamla pass, och att det var därför som jag inte hade med mig det. Usch så spydig hon var! Och sen dels för att jag missat att mitt gamla pass faktiskt fortfarande gäller, i ett helt år till dessutom. Så ett nytt var ju nästan superonödvändigt. Betalade 400 kronor. Hm.

Senare var det iallafall ambassadörsmöte som det så fint heter. Jag, Milla, Sara och Amelina, och några treor och fotbollskillarna i tvåan, har blivit utvalda till att prata gott om skolan och just NS-programmet vid olika tillfällen och vara med på öppet hus och så vidare. Till exempel ska jag och Milla redan nu på lördag vara med på gymnasiemässan och representera skolan, typ vid 11 tror jag att vi ska stå där och svara på frågor från förbipasserande. På mötet idag iallafall var det typ 50 andra elever som representerar olika program på De Geer. Vi fick fika, en sån där "stålplånbok" med De Geer-gymnasiet tyckt på den (ni vet såna man bara kan ha kort i som alla, killar speciellt, har). Den var fin, och sen fick vi även en svart ny skjorta var med De Geer borderat på bröstet. Haha, man kände sig lite importante där.
Men roligast idag var fan svenskalektionen. Vi skulle läsa "Hamlet" högt i klassen, och det var nog faktiskt den roligaste lektionen med Fiona såhär långt (i princip alla lektioner är roliga eftersom vi knappt inte gör något och kan sitta och babbla med varandra helt fritt. Människan hänger bara med i snacket, skitkul). Jag blev Ofelia och André fick vara Hamlet som är Ofelias pojkvän, haha. Mitt i alltihopa kommer en oneliner: "Är du skön"? som Hamlet säger till Ofelia. Och jag brister ut i asgarv, haha. Nu var det väl menat så att ordet skön syftade i detta sammanhang på skönhet - men det är lätt att få det till någonting annat... haha.

Just nu ska jag gå en sväng med vovven innan jag börjar plugga lite biologi. Ikväll är det Idol igen, och alltså Lars-time. Jag älskar mannen, han är ju skitbra. Kanske får man träffa honom uppe i Sthlm den sjunde så jag gör vissa andra Lars-fans lite avsunddsjuka...? Sen är det en skam att Linda P åkte ut igår. Helt sjukt. Menmen. Life goes on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0