Little sparrow fly so high it feels no pain


Har suttit och halvsovit till repriserna av Idol idag. Först måste jag bara säga att jag numera ser på svenska Idol nästan som ett skämt i förhållande till de talanger som American Idol tar fram. Alla som var med i slututtagningarna i USA har kapacitet att vinna hela svenska Idol överlägset. David Cook som vann iår måste vara en av världens bästa rockröster någonsin. Vilken jäkla kille, så himla go och underbar. En entertainer av megaklass. Älskar honom och längtar efter hans album som ska släppas 14 november - får väl importera från Amazon.com eller något ;) Men iallafall, hur dåligt eller bra svenska idol är så har ju några stjärnor fötts där genom tiderna så jag måste ju kolla.
  Missade det i veckan men har hört att nya juryn varit bra och även vissa artister. Så jag var tvungen att kolla, och visst - det är helt okej även iår. Jihde är bra som vanligt men jag står fast vid att han borde hålla sig till sport. När han och Wikegård hade Hockeykväll var det högtid varje måndagskväll kl 21.30 för mig. Vilken team det var. Vilka tider, som när Modo vann SM-guld. Underbart.
  Hursomhelst är det borta nu och så är även sommaren. Hösten har kommit nu och tyvärr även det hemska, deprimerande vädret. Det enda som håller mig vid liv mellan september och november vanligvis är längtan efter snö och ljusa dagar. Jag har blivit besviken flera år nu i rad, så nu borde det minsann komma lite snö till jul. Och jul förresten - det är den mest underbara tiden på året, förutom den där dagen när det är sommaravslutning i skolan. Vid jul känner jag mig som mest nära mina vänner och jag bara älskar att köpa julklappar på stan och höra en massa jullåtar inne i affärerna. Sitta inne på en lektion i skolan, se ut genom fönstret och känna sig lycklig av att vara inne i värmen och inte ute i kylan. Sånt är härligt.
  Att löven ramlar ner och att träden blir alldeles nakna har sin naturliga förklaring i att solen inte längre värmer och lyser över dem. Så kan man väl säga är likadant med mig. Ju mörkare det blir, desto jobbigare blir det att gå till skolan på morgonen, att vakna kl 6 och inte se ett dyft i sitt rum. Men, vad ska man göra. Flytta till andra breddgrader? Hmm... annars kan man resa dit mitt under hösten. Och det ska jag och Milla faktiskt göra.
 Så det gör mig lite mer positiv till hela den här depp-höst-grejen iallafall! ;)

Igår var det NT-cup som var alldeles fantasiskt kul. Kroppen är helt mör idag, men vad gör man inte för en hel hockeydag i Stallet? ;) Sen får jag skylla mig själv som går till Erika för lite skoj vid 22 när man redan varit vaken i 16 timmar. Kul var det iallafall :D
  Nu ska jag vila lite, försöka mig på lite matte och Cooka lite mer. Heeerrå.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Hej! Ja jag fick ett mail från Rikard om tiderna. Det ska bli jättekul, men lite läskigt. Det känns ju som en ganska "hård" sport. Förresten vart är Stallet ungefär? Tack! :D

2008-09-15 @ 19:52:59
URL: http://natalieaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0