vaddå kulturnatt liksom...

...när man kan jobba på Ica istället? ;)

Kom precis hem från mitt kära jobb. Det är rätt skoj när folk bara droppar in och hälsar på. Men 8 pers på en och samma kväll är nästan för bra för att vara sant. Erika, Mirela, Fredrika, Gustav, Jonathan och Moa var bara några av de folk jag känner som klampade in på Ica Strömmen. Lite jobbigt att inte kunna hänga me dpå den där kulturnatten som egentligen är mycket mer skoj när man har fyllt 18 år. Och ja, det är ju bara mindre än 7 månader kvar tills dess så det får jag väl stå ut med! :D

Nåt jag inte riktigt står ut med är folk som beter sig som svin när man bara försöker hjälpa till. Idag var det en tant (jag har all rätt i världen att kalla henne tant, ni ska få se) som skulle hämta paket på Posten som hade fått sms-avi. Lämnade ut paketet och märkte några minuter senare att hon hade glömt sin mobil vid posten. Dumt naiv som jag är fick jag världens sämsta samvete och ringde upp henne (visste vad hon hette pga. utlämnandet av paket). Så jag ringde upp och förklarade det hela. Då svarar hon assurt, lyssnar.... och sen lägger hon bara på!! Jag blir tokig, trodde hon att jag var en busringare eller? Usch. Gud va sur jag blev på det där, gick och var arg i en timme typ. Sen gick det över. Haha, men det var en riktigt sour moment.

Idag blev jag förresten riktigt impad av mig själv, haha. Vaknade av mig själv kl 9 typ, gick upp, åt frukost, duschade, var ute med hunden och sen satte jag mig och pluggade. I tre hela timmar! Alltså fatta hur sjukt det är, jag sitter aldrig och pluggar tre timmar i sträck hemma annars. Senaste gången som är bland de få gånger jag ens gjort det var i maj typ, innan matte B slutprovet. Och det pluggandet resulterade i ett mvg på kursen, så det kanske är värt att ägna några timmar åt plugg några lediga dagar man har? Vi får väl se hur det går på det där jädrans kemiprovet, vill få mvg bara för att C har sagt att han kommer få det. Och Sara kommer fixa det galant, så alltså, jag måste verkligen fixa det, iallafall vg+... måste måste måste. ;)

Imorgon blir en liknande dag. Måste ringa Milla, vi har mycket att prata om! Min älskade bästa vän, hon är så underbart underbar.
Nu måste jag skriva lite kemi, haha, mycket kemi dessa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0