allt är bara bra

Livet är härligt att leva. Även när det går fort. Den där känslan av att ha lyckats med någonting kan man inte köpa sig till, det bara är så. Till exempel när man lyckas fatta vad fan man gjorde för fel på cosinussatsen när man skulle räkna ut arean av en triangel som inte var rätvinklig. Hm, ja ni förstår att det är matte vi snackar om och jag lovar - jag är så himla glad att det är över, för den här gången. VG hoppas och tror vi på.

I tisdags hade vi engelska nationella. Jag lallade på om lite allt möjligt och försökte klämma in så många svåra engelska ord som möjligt i texten, vi får se hur det går. Anyway så gick svenne-delen av vår klass till en thairestaurang (seriöst, alla kallar oss det, we are no racists, men vi hamnar alltid tillsammans när vi ska äta mat på stan) och åt buffé. Gott var det och intressant med diverse test av starka såser av Gurra och Love. Och jag filmade allt, haha.
Idag  blev det andra bullar med en kort fysiklektion, matteprov och så målning av en stoooooor Lärka-flagga till Gymnasieslaget den 2 juni. De 4 kommunala gymnasieskolorna i Norrköping ska mötas i en typ turnering som ska gå av stapeln i en stor arena, och varje skolas lag ska spela dodgeball, medan skolans hejarklack hejar på. Ska bli riktigt roligt faktiskt. Iallafall ställde jag, Sara, Gurra och David upp på att måla lite av den. Vi lyckades ganska bra tycker jag, eller vad säger ni? ;) Trevligt spenderad eftermiddag iallafall, har inte sysslat med att måla och sånt sen jag gick i nian! (Frågar mig jämt varför jag inte valde bild som estetiskt val, men jag är ju knäpp i huvet. Det är det enda svar jag fått fram.)



Nu ska jag fortsätta med min lilla filmkunskap. ungefär 30 frågor till ska jag göra innan dagen är slut, vilket den faktiskt är snart. Sen måste jag sova... hmm.... och göra flätor så jag är fin i håret imorn. För det är ju Valborg imorn! Säger bara: sköna maj, sköna maj. Aldrig har du varit lika välkommen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0