loven är inte som de brukade vara

Jag kommer ihåg när man var 12-13 år och gick i grundskolan. Man såg fram emot loven för en enda sak - sovmornarna. Sen kvittade om det var lov eller inte när det gällde fritiden, för man hann ju alltid med att träffa kompisar då, samtidigt som man gick i skolan och hade nån sport.
Så är det inte längre, iallafall inte för mig. Numera ser jag fram emot lovet för att hinna med att göra saker jag aldrig hinner med annars. Ta igen plugg, sova, kolla på TV, hänga med kompisar, vara lite impulsaktig. Det är bara på sommarlovet som det brukar gå att vara så annars.
Den här veckan har börjat med att jag jobbade i lördags kväll, vilket innebar att jag missade Massas fest, som tydligen var i det roligare slaget. Fan. Men det tar jag igen. Igår var jag ute en sväng på landet hos farmor och farfar och fick en alldeles underbar behandling av farmor, så min rygg gör inte längre ont. Sen drog jag till Glenn och såg på hockey - heja FBK! - och sen hem. Hela dagen gick. Idag fick jag min beautysleep och sov tills solen trängde in genom persinnerna. Gick bort till Milla. Vi pluggade lite, snackade skit och fick för oss att gå till Halvars, helt underbart. Vi satt bakom Linghallen och njöt av solen medan vi åt glass och snackade ännu mer skit. Drömde oss tillbaka till Teneriffa och allt som hände då. Puss på den resan, även om den var dyr.

Och nu ska jag alldeles strax åka iväg med buss för att träffa Anna från Sundsvall som kommer hit med sin klass och ska ha studiebesök vid Kolmården. Det ska bli kul, det var några år sedan vi sågs. Jag ska kolla så jag hittar bara, är inte helt säker på var jag ska gå av. Men det löser sig! :)

Birka Paradise ska få ett besök av mig imorgon också. Ja, vi ska göra ett reportage med Gylleneskor, och lyckligt lottad jag är som fotograf så får jag hänga med gratis och njuta av all mat och allt det innebär att åka på sån kryssning i 22 timmar. Don't worry - jag är hemma igen på onsdag kväll. På torsdag blir det Linköping med Alexandra hela dagen, så himla skoj, och på fredag får vi se vad dagen inbringar! :)


Nu drar jag, puss!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Det var jätte kul att träffa dig på Kolmården. Är väldigt gald att du tog dig tid och ork att åka utt för att ses, vi hade väldigt trevligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0