back in the old days

Kom på att det är 3 år sedan vi började nian den här kommande veckan. Allt var så annorlunda då, livet var enklare på något sätt. Och på många vis var det också bättre, men jag skulle inte vilja byta ut tiden nu med tiden då. Det är liksom bra som det är och en underbar tid att se tillbaka på.
Det är konstigt hur fort tiden går, men det känns som det var igår tjejgänget i 9C gick tillsammans till gympan. Jag, Milla, Cassandra, Angelica, Erica, Erika, Moa, Ajla och Mirela. Det var liksom.... tryggt, säkert, roligt. Det var innan alla gick olika vägar och skaffade sig nya mål. Det var när vi kunde spendera en hel NO-lektion med att diskutera bröstförstoringar med vår mentor tillika lärare Pether. Skönare och snällare snubbe får du leta efter - förmodligen är han anledningen till att jag valde NS-linjen och därigenom fick nya vänner som stått bredvid mig och stöttat mig lika mycket som mina gamla.



Anledningen till denna lilla nostalgitripp är att jag hittade en liten reklam jag och Milla gjorde i nian under tekniken. Vi gjorde en reklam för vår uppfinning "Power Shower" och töntigare tilltyg får ni gärna säga till om ni hittar.... men det var ju så roligt! Vi hade så kul! När vi åkte till Stockholm i nian, när vi satt och skvallrade om våra lärares "tåflörtar", när vi sjöng The Ark på syslöjden. Det fantastiska med 9C var att vi började som bråkiga 7B 1-2, som hade skåpen längst ner i källaren för att vi var så stökiga. Men vi slutade som en enad klass i juni för 2 år sedan och hade då våra skåp allra högst upp på tredje våningen på Ektorp. Lite symboliskt sådär.

Jag vet att jag har både vänner från den tiden och vänner jag träffat senare som läser här, så det känns som att jag både vill säga att jag inte har glömt den tiden till ni som upplevde det här med mig. Samtidigt som jag vill att alla mina senare vänner ska få reda på hur sjukt bra jag faktiskt hade det under den här tiden.
Jag glömmer det inte i första taget. :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Är det jag på bilden längst upp till vänster brevid Erica? :o Isånnafall måste jag få den x)

Och jag håller med om vad du skriver :) jag saknar den tiden men skulle inte vilja ha tillbaka den :p det känns som att inget kan bli lika bra som det var då så om vi hade fortsatt vara en klass hade det förmodligen blivit sämre :p

2009-08-15 @ 22:54:14
URL: http://angeliicadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0