vancouver - mina drömmars stad

Jag har ju nämnt tidigare att min största dröm just nu är att flytta till Canada efter studenten och plugga vidare. Det kanske inte är möjligt att göra det direkt, men jag har nu bestämt mig för att det är det här jag verkligen vill. Trivs jag kanske jag till och med hittar ett sätt att stanna.

Anledningen till att det just är Vancouver jag vill flytta till - tjaaa, det ligger på något sätt precis som jag vill att det ska ligga. I Canada (där det finns mkt hockey), vid klippiga berg och med sjöar och hav runt omkring, och med ett väder som passar mig. Det blir inte jättevarmt på sommaren och det regnar nästan konstant på vintern, och regnandet är jag ju ganska van vid här hemma. Dessutom pratar alla engelska vilket är exakt vad jag vill - jag vill prata engelska, det är ett så mycket bättre språk än den tråkiga svenskan.
Ja det är liksom det här jag vill. Om inte Vancouver så vill jag bo i områdena kring Klippiga bergen i Canada. That's my dream, folks!



Är det inte vackert? :)
Var skulle du vilja bo i framtiden?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har alltid drömt om att antingen flytta till Alaska eller till Canada, men hälst Alaska. Det är så fin natur där och så. Fast jag har börjat drömma om att bo i London eller i Göteborg och det är inte så svårt att fixa kanske.

Postat av: alexandra

vid en strand på bahamas!

2009-08-12 @ 23:33:19
URL: http://jonssonalexandra.blogg.se/
Postat av: Angelica

New moon och Eclipse spelas ju in i Vancouver, haha x)

Min dröm är Irland men det kommer aldrig hända :p

Jag är rätt nöjd med att bo i Sverige också faktiskt. Fast jag skulle vilja bo längre upp i landet typ Piteå eller Luleå kanske :)

2009-08-13 @ 17:14:56
URL: http://angeliicadanielsson.blogg.se/
Postat av: Max

Frågan är ju hur jävla festligt det är med engelska när man pratat det i 4-5 år... Roligare att flytta till något land med ett språk man inte kan för fem öre.

2009-08-15 @ 02:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0