men herregud

Bara för att jag är så sjukt glad just nu! Hm, ni kanske tror att jag är sur för att BWO inte tog sig till final direkt. Men tänk då om, för Andra Chansen går ju av stapeln i, just det - älskade Norrpan. Jag har ju fått journo-jobb under AC så jag kommer säkerligen stöta på de tre kropparna (eller två av dem, för Marina kanske inte kommer) någon gång. Om ni vill ha mer förklarat för er så får ni kolla i äldre inlägg. Så äre bara.

Fast lite tjurig är jag ändå. Klart att BWO skulle gått till final. Och klart att vi skulle spöat Sudret två gånger om i helgen. Nu blev den en oavgjord och en förlust. Hmm. 1 poäng alltså. Jag var urkass men jag är alltid lite självkritisk.
Har intehört mycket från den nyblivna 18-åringen Glenn, men vi får se imorgon exakt hur bakfull han är sedan helgen. Jag sa att han skulle ta väl hand om sig, höhö. Nej men, jag längtar också tills jag fyller 18. I slutet av maj smäller det.

Och en annan grej jag ska berätta - jag ska få återse Teneriffa på höstlovet :D Haha, min morfar har bestämt sig för att skämma bort sina barnbarn. Så jag och mina två kusiner ska få åka till Teneriffa en vecka och bo på det där hotellet som jag och Milla älskade av många olika anledningar, höhö. Morfar hänger med och vill bjussa på allt... inte mig emot. Han är bara för bra min morfar! Lite för bra faktiskt, när han vill ge oss så mycket. Han är grymt bra.
Så jag kommer få återvända till Siam park! Alltså fatta hur sjukt underbart det kommer att bli. Dagen på Siam Park i höstas med Milla, moster och Fredrik måste varit en av de finaste och roligaste dagarna i mitt liv. Speciellt när vi vågade oss upp i det där tornet med en rutschkana som lutade säkert 75 grader och slängde oss ner. Och så fanns det fejkade vågor, som tsunamis, som var helcoola att känna på. Och alla kanor... nae fan va kul det var. Jag längtar redan!! :)


Och så en annan glad nyhet, för mig iallafall (herregud vad ego jag känner mig!)... imorgon ska jag skicka efter min systemkamera! Min efterlängtade Canon EOS 450D så att jag kan ta underbart fina bilde roch lägga upp här på bloggen och på bilddagboken. Jag har längtat efter en sedan i somras när Fredrika fick sin, och nu har jag sparat ihop till en. Känns jättebra att äntligen få den. Jag ska ta helfina bilder på allt och alla! Så beware alla som inte vill hamna på kort ;)
Till att börja med lät jag få bra användning av den under Mellot....

Nej, nu ska jag skriva klart mitt dramaarbete om Ingrid Bergman. Och på tal om Hollywood så är det Oscarsgalan ikväll! Jag vet inte om jag orkar sitta uppe, men jag ska höra hur min mamma har tänkt sig lägga upp det hela. Det kommer rubba hela min dagsrytm men det är det nog värt för att få se Heath Ledger vinna bästa skådespelare. Oj så bra han är i Dark Knight.

Så nu säger jag hejs svejs! Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0