am I smarter than fifth grader?

Dra mig baklänges på en liten kärra så dumma vi är. Eller så har vi helt enkelt ett för hemskt dåligt minne. Idag är det lördag, inte onsdag som Glenn trodde, och jag sov till klockan ett. Skönt var ordet men hela dagen har varit förstörd sedan dess. När jag får sova för länge blir jag nämligen alldeles övertrött och orkar inte ens bry mig om att göra något annat än dega dega dega. Skönt eftersom resten av alla helger är fullspäckade, men usch så tråkigt. Man blir så rastlös.

Iallafall så har världens bästa sötnöt Mirela kommit hem från Bosnia och vi ska minsann ha skoj en av helgerna som kommer. Hon fyller ju för fasiken 18 år om bara några veckor och då blir det party minsann.
Men idag har jag bara typ glott på TV och städat lite. Och det började ett program på TV3 ikväll som jag började kolla på, "Are You Smarter Than a Fifth grader" heter det och det är ju sjukt svåra frågor alltså, haha. Väldigt anpassade till amerikanska femteklassare (en "svår" fråga var hur många meter en kilometer är; daaaa! - och en "lätt" fråga var i vilken stat Gettysburg ligger; som om man vet det?) och jag måste säga att det ändå är sjukt imponerande så duktiga ungarna är, och hur dumma vi är. Jag kunde kanske tre frågor av kanske 15 som ställdes i programmet. So I'm not smarter than a fifth grader!
Fast jag tror nog att jag är smartare än den här tjejen. Haha, även om jag inte visste vilket land Budapest är huvudstad så vet jag iallafall att Hungary är Ungern på engelska, och att det inte är Frankrike. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0