the winner takes it all

Japp, så var den allmänt dumma men ändå skapligt medvetna människan vid namn Johanna Friis återigen vid datorn, och denna gången har det faktiskt hänt lite intressana grejer i mitt liv, på bara 3 dagar dessutom.

I torsdags sedan så våldgästades jag av Fredrika och vi såg på vampyrfilmen "Låt den rätte komma in". Det är äckligt verklig och faktiskt väldigt bra för att vara svenskproducerad. Har alltid någonting emot svenska filmer på förhand men det börjar lossna nu. Aja den var riktigt bra iallafall och det var mysigt med lite våldgästning från hennes sida.

I fredags föll min värld samman för några timmar. Jag är visserligen en riktig drama queen ibland, men jag hade så himla dåligt samvete efter ett jag råkat utlösa polislarmet på jobbet. Det var inte alls meningen och skapligt pinsamt när två poliser kom till Ica och undrade va fan som hade hänt. Det kunde jag leva med, men sen fick jag ju höra att det kostar pengar varje gång man sätter på larmet och polisen får rycka ut. Usch va illa jag mådde. Man vill ju inte låta chefen betala för mitt dumma misstag liksom. Ringde upp honom i lördags och fick mitt sinne lugnat, det kommer lösa sig och han var ju inte precis alltför arg. Sen kände jag mig istället dum som "överdrivit" och mått så dåligt. Men aja. Larmet funkar iallafall och till nästa gång vet jag nu var det sitter, OM det faktiskt skulle hända något.
Annars tänker jag hålla mig på behörigt avstånd från den där knappjäveln hädanefter....

Idag vann vi faktiskt en match, vi Pumor. Satan i gatan va skönt det kändes. En "assist" för min del (vet inte riktigt om det var det, men domaren tyckte det och han har ju alltid rätt... hehe). 3-1 blev det i baken på Nyköping. Vi är i sån bra form nu tycker jag, hela laget. Så vi ska faktiskt ta och slå Sudret borta på Gotland nu i helgen som kommer.

För till Gotland måste jag tydligen åka. Vi är kort på folk och det är rätt viktiga poäng som står på spel. Förra gången jag åkte dit fick jag halsfluss, gjorde mål och förlorade det satans matchen. Men kul var det, trots att jag inte kunde prata de nästföljande dagarna.
Hade tänkt att säga ifrån till tränarna idag efter matchen om Gotland. För Mirela fyller 18 år (idag faktiskt! Grattis gumman!) och ska ha fest nästa lördag. Vi åker tyvärr på lördagen så jag missar det. Fan.
Och så ville Fredrika dra med mig på Markus Krunegård-konsert i Sthlm på söndagen, och det ville jag ju så himla mycket följa med på. Men fan i helvete, jag kommer hem för sent på söndagen för att hinna med det. Det känns som en för stor uppoffring för laget den här gången.
Näe nu börjar jag fundera på om jag ska följa med igen... bajs. Aja.

Nu tänker jag ta det lugnt resten av dagen, Crickelick ville ses på stan men jag pallade inte att dra ner dit idag. Måste plugga och komma ikapp med både House-avsnitt och Lost-avsnitt som sänts i USA. Huhu, det är så skönt att det är söndag idag.
Tänker bränna en skiva nu, som laget ska ha. Mina brända skirvor försvinner nämligen alltid så fort jag bränt en ny. Vet inte om folk "lånar" med sig hem eller vad det är, men det uppskattas att jag fixar musik. Den här gången ska jag lägga "The winner takes it all" med ABBA sist, som vi kan spela nästa gång vi vinner. Den spelade dom idag i Stallet när slutsignalen ljöd och det var så jävla underbart, som i en film typ.

Fast det är så nära mitt liv kommer till en film. Nu ska jag vila och försöka få mindre ont i ryggen. It's seriously killing me.
Over and out folks.

Kommentarer
Postat av: Julls

Förresten, tack ju! Lovar redan nu V.I.P.-pass till vilken spelning du än dyker upp på :p Tror och antar på eventuellt trovärdiga grunder att das Zau Gluck ska gräva sig in i både tidningen och radion inom en snar framtid, haha - bäst att ru håller utkik ;) Xoxo

2009-01-26 @ 20:55:43
URL: http://capplin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0