you are not alone

En kung har dött. Kungen av pop. Kungen av allt som har med musik att göra.
I torsdags slutade Michael Jacksons hjärta att slå. De senaste åren har inte hans musik varit i fokus och de egentliga anledningarna till varför han var, och fortfarande är, en stor stjärna har kommit i skymundan.
Jag minns en gestalt som för mig var för gudomlig för att vara sann. För gudomlig för att kunna dö. För gudomlig för att ens försvinna. Hans musik har inspirerat människor över hela världen i nästan tre decennium, och kommer fortsätta att göra det lång tid framöver.
Dö ska vi alla göra någon gång. Michael Jackson dog alldeles för tidigt.
Vila i frid, Michael.



En sån här kväll minns man honom. Har lyssnat på hans musik i min iPod ända sedan han dog och jag förstår det fortfarande inte. Även om jag inte lyssnat ihjäl mig på hans musik de senaste åren eller hängt med i allt som händer kring honom, så minns jag den person jag såg i Göteborg på Ullevi när jag var 6 år gammal. Michael var den första artist jag lyssnade på och "You are not alone" var den första låten jag fastnade för. Det känns faktiskt som att en nära vän han dött. Och det känns ganska sjukt. En legend har tagits ifrån oss.
Som tur är lever hans musik vidare och minnen finns kvar....



Kommentarer
Postat av: Angelica

rip :(

2009-06-28 @ 11:25:30
URL: http://angeliicadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0