tryggare kan ingen vara... eller?

Jag skulle, ärligt talat, gå och begrava mig själv om någon bröt sig in i mitt skåp och snodde min väska med i princip hela mitt liv. På DeGeer såg vi mycket av inbrott förra terminen - det var stulna nycklar och organiserade inbrott, men också rena rama fräckheten hos andra. Bland annat drabbades Julls och jag glömmer aldrig hur arg man var just då. Fast sen en tid tillbaka har det avtagit, iallafall vad jag vet. Men så igår hände det igen - en polare, Cricka, blev förmodligen bestulen på sina nycklar och den som snobbe nycklarna visste tydligen vilket hans skåp var, för hans fotbollsväska blev stulen. Goodbye till saker för några tusen. Cricka var inte så glad idag.
 Men alltså - man blir ju bara så knäpp. Vart är samhället på väg? Ska vi behöva sätta upp övervakningskameror överallt och vakter i varje hörn för att man ska få känna sig trygg i sin skola? Nu är det nog inte bara min skola det handlar om  - är rätt säker på att det förekommer överallt - men ändå. Jag fattar bara inte hur man kan ha samvete till att göra en sån sak...? Och om man inte ryggar för en sån sak i tonåren - vad kan man bli kapabel till i vuxenlivet då? Gosh, jag vet inte ens om jag vill veta det.

Men nu ska vi inte vara negativa. Idag har faktiskt varit en mycket bättre dag än igår (för mig dårå, inte för Cricka nödvändigtvis...). Även om min koncentration inte var på topp någon gång under dagen kändes det ganska lätt att gå till skolan. Snart är det påsklov förresten. Det måste nämnas. Sen drog jag till jobbet och nu sitter jag här vid min fina bärbara dator och är allmänt nöjd. Min lön får jag imorgon (PRISA GUD!!) och mitt kemiprov kommer jag att ha överstökat då. Jämvikt med gaser och syror och sånt... nej, det är inte kul. Det blir roligare sne när vi ska göra sånt man gjorde i åttan som man redna kan om man minns - det där med metan, etan, propan,butan, pentan.... ni vet. Sånt man slipper räkna på. Ni vet. Eller. Kanske. Inte...

Och for the record blir det Hugh Laurie jag pratar om på engelskan. Det kändes som en kul person att prata om och så får jag chansen att visa ett klipp ur House också. Det blir alldeles perfa tror jag.

Nej, nu ska jag pluggapluggaplugga. Och sovaovasova. Fast innan det duschasucchaduscha.

Kommentarer
Postat av: Tjuvlyssnat.se

"Eva, jew done it again!"

Ungdomsmottagningen, Sundsvall



Två fjortistjejer sitter och pratar om vad de ska göra efter att de har slutat 9:an.

Tjej 1: Man kanske borde åka till USA och bli en sån där… auschwitz.

2009-03-31 @ 23:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0