yeah sometimes i'm blind, i'm just out of my mind

Men jag dog iallafall inte på cupen! Yay för det. Nej, ärligt talat så var cupen nu i lördags riktigt rolig, även om det fram tills den tredje matchen var ett helvete för min kropp. Har nog aldrig varit så nära på att tuppa av som efter den andra matchen mot Gimo. Hursomhelst vann vi 2 matcher, förlorade 3. Men vi kom 4 av 6 lag... vilket jag faktiskt tror är det bästa resultat vi haft på en cup, nånsin! Haha. Hockeyspelarn som skriver gjorde dessutom 2 mål i 2 matcher - det avgörande 1-0 i den första matchen och ledningsmålet mot självaste AIK, haha. AIK är ett av de bästa lagen i vår region och vi har aldrig gjort mål mot dem tidigare i serien (det har blivit, typ, 12-0...till dem) men nu lyckades jag spräcka nollan och när jag såg pucken gå in ... alltså det är en av de bästa känslor som finns! Så jävla kul!
Så tack för den dagen mina kära pumor :)

   

Igår blev det färd till pappsen som led av jetlag från sin resa till USA. Han var solbränd - han hade ju besökt Miami med 25 grader och sol. Så nej, jag tyckte inte synd om honom för hans jetlag. Vi hyrde film - The Terminal, som jag redan sett visserligen - och oj va bra den är. Riktigt mysig söndagsfilm sådär. Fick iallafall ett par wünderbara Converse (låga) från USA, och jag har alltså ett par skor som ingen i Norrköping iallafall borde ha. Hihi. Tack papa :)

Idag var jag så tillbaka i schkulan och jag måste säga att DeGeer är så mycket ljusare och roligare än Kungsgård. Förlåt alla Kungsgårdare som läser, men era korridorer är läskiga. Varje gång jag har gått där nu sen jag började ha IV där har jag lagt märke till hur mörka och små alla korridorer är. Jag trivs verkligen på DeGeer alltså. Högt i tak, gammal byggnad och stoooora utrymmen, för till exempel att kasta upp ballonger i hål i taket och sånt annat kul. Man ser alla i min skola liksom, man ser bort till andra NS-klassens skåp och så vidare. Nej men det här blev ett sidospår.
Hursomhelst, JÄTTEovärd dag. Rättskunskapen som jag stressade till var inställd (eller ja, frivillig) och mitt utvecklingssamtal var också inställt för att min mentor var sjuk. Alltså kunde jag i praktiken legat och sovit i minst 3 timmar till. Sååå himla irriterande, men vad gör man. Bara ännu ett i-landsproblem som jag inte kommer minnas om 3 dagar.


Håller på och "pluggar" just nu. Jag ska berätta om en person jag beundrar på engelskan på fredag, och jag har lite svårt att bestämma vem jag ska prata om. Jag har en idé om att prata om Hugh Laurie, han som spelar House, eller Evangeline Lilly, som spelar Kate i Lost. Båda bra skådespelare. Annars vet jag inte vem jag skulle prata om. Rolinski känns för given, och nån hockeyspelare känns inte så kul för min relativt ointresserade klass när det gäller ishockey. Hursom blir det antingen Laurie eller Lilly. Har därför bestämt att jag ska visa ett klipp ur nån av serierna, så jag bränner ner dem på DVD nu. Men jäklar i havet, så lång tid det tar! 30 minuter har gått och 7 % är klart (!!!).
 Annars borde jag plugga kemi just nu, för jag har nämligen prov på onsdag.... teheeeeeee, gud va det kommer gå obra känner jag.

Stackars er som måste läsa all denna flummig text förresten , haha! Men tack för att ni gör det. Och tack för att ni finns.

Och jag avslutar dagens inlägg med ett GRATTIS till min underbara mormor som fyller 70 år idag!!!
Du är bara så bäst! <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja när man ska berätta om någon person är det lätt att typ vilja ha Rolinski för det är lätt. men nästa gång jag ska skriva om en person blir det nog Matthew, jag skulle även kunna skriva om Lilly faktist

Postat av: Angelica

Hugh Laurie röstar jag på ;D haha

2009-03-24 @ 14:15:58
URL: http://angeliicadanielsson.blogg.se/
Postat av: mirelaaaaa

näää du johanna! det är bara mörker där jag har mitt skåp, annars är det ljust överallt..väldigt ljust :p jag gillar inte degeer för det är jämt nedsläckt på torsdagseftermiddagar :p inga fönster eller nått :O haha aja, förutom att försvara min skola så hälsar jag grattis till din mormor ;)/your only true love!

2009-03-24 @ 17:12:47
Postat av: milla:)

Grattis till mormor:):D

2009-03-27 @ 22:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0