a big pig

Har kommit fram till att jag kanske borde, eh, uppdatera. Jag är helt lost just nu. Behöver några dagar att återhämta mig från de tre senaste veckorna. Helhelg i Stockholm, fyra dagar i Barcelona och två dagar med hockeyspelande takes its toll på en människa som mig. Och just nu är jag alldeles, alldeles slutkörd. Orkar knappt skriva, men jag gör det ändå.

Sooo, skolan börjar komma igång igen och det känns lite sisodär va. Religionsarbete till nästa vecka och snart ska vi väl ha kemiprov, fysikprov, matteprov och allt det där. Känner jag mina lärare rätt sammanfaller allt perfekt till samma tidsperiod, de hemska två veckorna innan och efter höstlovet. Gaaah! Är era lärare likadana? Jag antar att ni vet vad jag menar...

Framtidens bekymmer kom upp idag när vi pluggade fysik i studion, och skumt som det var damp det ner ett brev som ett tecken från skyn i min brevlåda idag. IBS hade skickat min broschyr om utlandsstudier, och det känns ju minst sagt lockande. Lika mycket som det känns dyrt. What to do?

Och nu börjar mörkret smyga sig på, med kallare morgonar, mörkare kvällar, varmare kläder och den underbara svininfluensan. Jag gillar det. Det är så mysigt att sitta hemma och se på TV ensam ihopkurad i sängen och glömma allt annat. Tänd ett ljus och låta det brinna. Man vet ju aldrig när allt tar slut liksom.

Säger som David i ett fylle-sms han skrev till mig kl 01.15 i lördags, "Världen är i så dålig kondition, vad ska vi göra?"

..... jag hade iallafall mobilen avstängd.


Kommentarer
Postat av: Max

Är det bara jag eller var det mer poetiskt än vanligt? :P

2009-09-08 @ 20:45:35
Postat av: Max

Är det bara jag eller var det här inlägget mer poetisk än vanligt? :D

2009-09-08 @ 21:24:28
Postat av: Max

Neeeej, dubbel!

2009-09-08 @ 21:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0