The bad candlelight

Jag är så dålig! Mamma säger till mig att jag ska gå ut med hunden när jag hämtar vatten i köket, jag säger att jag gör det om en halvtimme. Går tillbaka till sängen, avslutar kapitlet i Män som hatar kvinnor och sedan sätter jag mig - vid datorn. Trekvart senare är mamma på väg med hunden ner till affären och undrar vad jag vill ha. Hon börjar vänja sig vid mitt Alzheimerliknande beteende. Illa.

Det är så jävla skönt att inte ha något planerat alls när man har lov. Vet att jag ska jobba måndag, tisdag plus helgen nästa vecka, men värre än så är det inte. Matte, projekt och lite lite psykologi behövs göras men jag antar att det kommer att sluta med tiofaldig ångest och inte så mycket gjort. Speciellt inte när Lisbeth Salander är jäkligt fascinerande och jag är på bokhumör och verkligen inte plugghumör.


Pappa har mer än godkänt min och Fredrikas Australienplan och när klockan var 02 i lördagsnatt konstaterade jag och Fred att det kommer bli grymt. Mamma är också instämmande och det enda som hindrar oss är väl vår egna vilja att boka som vi måste göra någon gång snart. Det skulle vara så skönt att äntligen få det gjort och veta att "det här ska jag göra nästa år". På tal om det ska jag vara ledig i princip hela juni från jobbet, jag undrar verkligen hur min ekonomi ska klara sig mellan 25 juli och 25 augusti. Måste spara lite småpengar ju. Eller småpengar, här talar vi tusenlappar och småpengar är enligt min definition det man lägger i bössorna vid kassan på Ica.

Resten av kvällen ska spenderas med datorn i ett försök att uppdatera sig med några House-avsnitt. Blev alldeles lyrisk när jag såg vilken bra musik som spelats i programmet på sistone, så nu blir det Irony & Cynism när den är som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0