Never the same

Norrköping känns absolut inte lika roligt utan vita studentmössor och kvällar som tar slut först när det gått fyra timmar på det nya dygnet. Det kommer aldrig vara lika roligt som det var under studentveckan. Fasen, det kommer nog aldrig överhuvudtaget vara lika roligt en vecka i sträck som det var den där första veckan i juni 2010. Människor man känner överallt och alla var bara så glada. Jag hade så roligt. Till och med när jag sprang in i en vägg på Laserdome haha... den kvällen var skoj.



   

Igår gick jag ut första gången sen dess och alla verkar ha förstått att man har som roligast på Hugo. Jorunn ska flytta och kommer saknas som tusan, men hon kommer ju tillbaka på besök när hon installerat sig i Norrtälje där hon ska bli civilekonom på Handels (a.k.a. bli stenrik i framtiden). Det känns så knäppt att alla drar åt olika håll - jag är väl iofs värst som åker till andra sidan jorden hehe  - men jag hoppas att man håller kontakten. Träffade ju Erica igår (som jag känner sen långt tillbaka i tiden, typ trean) och vi höll faktiskt med om att det var svårare att sluta nian än att sluta gymnasiet. Av någon anledning. Hursomhelst var det jättetrevligt och snart är det reunion med gamla tjejgänget från nian. Som sagt - hålla kontakten.

Idag ska jag och Milla - och förmodligen många andra ut vårt ex-NS-pack - försöka se vad årets marknad har att erbjuda (inte för att jag någonsin köper något annat än remmar där). Och fyrverkerierna ska vi se. Så kanske man träffar på en och annan person när vi trotsar vädret och faktiskt ska kolla på Rix FM festival ikväll. Något som ju brukar locka typ hela stan - det händer verkligen för lite i Norrköping... Ska jag säga som flyttat till Söderköping där staden lever tre månader om året.

Sydney, Sydney, Sydney.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0