Take me where I've never been before

Regniga sommardagar har aldrig varit hundra procent uppskattade hos mig, men sedan Spotify kom till världen är det rätt skönt när det kommer hällregn och man inte kan göra annat än hålla sig inne och jobba på blekheten. Vidda kan man ju också göra men trots att jag haft all tid i världen till det har jag bara gjort hälften. Men hold on, det kommer en vacker dag.

Anyway, jag har gjort musikaliska upptäckter på senaste tiden, mest bara av att Spotifya runt. Medan jag har vikt kläder, sorterat alla böcker, filmer och skivor och medan jag har gått runt och inte gjort något, så har Spotify varit min trogna vän. Camera Obscura är nog min roligaste upptäckt och Vampire Weekend har jag verkligen lyssnat igenom, precis som Kings of Leon och Kent (utan att ens vara eller bli deppig). Och filmmusik finns det bra med, tycker väldigt mycket om all sjuttiotalsmusik som fanns i Reservoir Dogs. Tänk att musiken kan göra en film så mycket bättre.
Well well, här kan ni lyssna om ni vill, på en massa stuff jag har lyssnat på....

Den finaste låten är ändå Love you 'til the end!

I just want to see you
When you're all alone
I just want to catch you if I can
I just want to be there
When the morning light explodes
On your face it radiates
I can't escape
I love you 'till the end

I just want to tell you nothing
You don't want to hear
All I want is for you to say
Why don't you just take me
Where I've never been before
I know you want to hear me
Catch my breath
I love you 'till the end

I just want to be there
When we're caught in the rain
I just want to see you laugh not cry
I just want to feel you
When the night puts on it's cloak
I'm lost for words don't tell me
All I can say
I love you 'till the end

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0