Tigertestet

Av någon anledning har min mamma ett Frosties-paket ståendes på kanten av datorskrivbordet. Har hon varit och handlat, plockat upp varor, och glömt den där? Jag frågar inte utan lever i ovisshet. På baksidan av detta paket finns ett tigertest med Tony the Tiger. Gåtor. Och vad jag önskar att jag vore 7 år gammal igen och kunde engagera mig. Det var lätt att vara barn.

Nu återstår endast en dag tills jag får ta de första (stapplande) skären ut på isen i Himpahallen igen. Min trunk har stått däruppe hela sommaren, undrar hur den luktar.... Det ska bli fint att träffa alla igen, känna doften av svett (som bara de invigna kan uppskatta) och köra sig helt slut så att alla knäppa tankar man går runt med i skallen temporärt försvinner. Du tar dig fram av eget kraft på isen och kontrollen man har över farten är sjukt beroendeframkallande. Svårt att förklara för någon som inte kan åka skridskor, men det kommer minst sagt bli svårt att ge upp ishockeyn om tre månader.

Tre månader kvar bara.... sen slipper ni mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Slippa dig vill vi inte, inte jag i alla fall.

Jag känner samma sak för löpnign som du för skridskor älskar verkligen att springa knäpp som man är :)

2010-08-06 @ 18:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0