Prelude

Snodd från Sandy! In lack of something better to write... Vill någon att ställa en fråga i kommentarerna så gör det, man kan alltid vara anonym för jag kan verkligen inte se vem som skrivit/läst här om den själv inte vill. Så fråga på bara... haha. 




Namn: Johanna
Låt som när du är ledsen sörjer till: Har ingen speciell, men saker med bra texter på svenska som går rakt in; Håkan Hellström och Kent.
Beroende av: Pengar :D skämt åsido (fast lite seriöst är det ju faktiskt haha), min mobil och min iPod. Helt ärligt, lämnat jag huset utan någon av de två känner jag mig heeeelt handikappad.
Vad tror folk om dig? Att jag är perfektionist och ett kontrollfreak.
Stämmer det? Perfektionist, javisst, jag gör alltid saker fullt ut om jag inte någonstans på vägen inser att det aldrig kommer bli som jag vill ha det haha. Och kontrollfreak gillar jag att vara, så länge jag inte får skit för att jag tar ansvar (vilket har hänt ibland) när ingen annan gör det.
Vad får du oftast komplimanger för? Mitt hår är väl det enda om vi ska ta det utseendemässiga haha. Att jag är duktig på det jag gör får jag höra lite då och då och det är alltid trevligt :)
Hur imponerar man på dig? Haha snackar vi om hur killar ska bete sig så är det att vara lugna, ha lite humor och självdistans, och framförallt kunna prata om allt och inget: allmänbildning helt enkelt! Men allmänt tycker jag folk är riktigt coola när de går sin egen väg och skiter i vad alla andra tycker.

Brukar du skratta för dig själv? Japp! Inte Gollum-Smeagol-schizo-style, men ni vet... haha
Vad står det i ditt senast inkomna SMS och från vem?  "Hahaha... aa det finns en liten Love i oss alla. :P" från David.
Var bor du? Sörping dö! (innan det har jag bott hela mitt liv i Ektorp/Vilbergen, Norrköping)
Trivs du där? Har väl inte helt vant mig än, med buss och allt, men som stad är det mysigt och jag ser fram emot två månader till här innan min adress blir Sydney =)

Hur svarar du i mobilen? "Hej det är Johanna" (boooooring I know)
Vem ringde du senast?
Pappa
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Schysst, då kommer du om en halvtimma eller nåt då, vi ses"
Antal timmar sömn inatt: 5 kanske, högst 6. Natten innan det 2 timmar, så jag borde nog egentligen sova nu.
Sov du ensam: Ja, gillar inte att dela täcket med någon haha
Brukar du komma i tid: Låt mig säga såhär: har jag inte kommit till jobbet tio minuter innan jag börjar så blir folk oroliga över vart jag är. Jag kommer ALLTID i tid och som en annan smart tjej skrev, det är respektlöst mot andra att inte passa tider. Hur svårt kan det vara?
Hur känner du dig nu: Mår illa efter att ha ätit kladdkaka, är trött och vill sova ("men orkar inte lägga mig").
Vanligaste färg på dina kläder: Blått, vitt eller svart.
Vad tycker du om fötter: Fina så länge de inte luktar/gör ont/ser äckliga ut
Vad saknar du: Oftast det förflutna
Favorit dryck på morgonen:
H20
När brukar du oftast gå och lägga dig: Inte innan 23 iallafall

Är du blyg? Efter fyra år på Ica har nästan all blyghet jag någonsin haft försvunnit, men det är klart, man är väl alltid lite blyg mot nya människor
Sysslar du med någon idrott: Red från att jag var sju till att jag fyllde 13 år, la av med det och började spela ishockey då, som jag fortfarande spelar. Sugen på att lira innebandy nån gång i framtiden =)

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Det beror väl på hur man definerar kärlek, men ATTRAKTION, absolut haha
Är du bortskämd: Är väl så långt bort från det som man kan komma hehe... Folk vet nog inte det men verkligen ALLT jag har fått, uppnått eller tjänat in har jag jobbat för att förtjäna. Skulle någon kalla mig bortskämd (och vara seriös) så skulle jag nog ta illa upp faktiskt :P
Billigt eller dyrt? Spelar lite roll vad det är, men just nu letar jag billigt, sparar pengar till Australien!


Vad är det värsta du vet? Förutom alla orättvisor i världen och allmän respektlöshet så har jag svårt för spindlar och insekter överhuvudtaget
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jo det har jag faktiskt en hel del av. :)
Du samlar på: Foton! Framkallar alltid typ var tredje månad
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Alexandra.
När grät du senast: När jag såg "Hachiko - a dog's tale". Gråter fan aldrig till filmer men det var något av det finaste och sorgligaste jag någonsin sett. Se den.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa nåt fint till min mamma, resa någonstans, shoppa loss och sedan spara resten av pengarna. Som kanske inte blir så mycket då, men men!

Vill du ha barn: inte nu, men självklart sen när jag känner mig redo för blöjbyten och sömnlöshet i något år eller två
Är du musikalisk? Spelar knappt på min gitarr, tog två fiollektioner i fyran, and that's about it :) men jag är dyngintresserad av musik och musikhistoria.
Vad dricker du helst när du är törstig: Samma som jag helst dricker på morgonen, duuuh
Var står du politiskt? Hellre död är röd! haha, jag har kommit fram till att jag är en blandning av alla Allianspartier minus KD, så jag sitter faktiskt och läser ibland om vilken av de tre blåa jag ska lägga min röst på.
Bor dina föräldrar tillsammans: De har nog aldrig gjort det vad jag kan minnas :P

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Heh, jodå...
Biter du på naglarna: När jag glömt att klippa dem och vill ha av dem så tar jag till mina tänder! Annars är det mest nagelbanden som tar stryk (faktum är att jag sitter med två plåster på högerhanden nu för att nagelbanden blödde på jobbet. Fint...)


Kommentarer
Postat av: Sandy.

haha ja faktiskt så var vi det!:D Vi måste träffas snart igen :)

2010-08-30 @ 22:19:54
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0