Boo yah

Såg precis Sverige spela en ganska tråkig match mot Vitryssland (a.k.a. Belarus för oss som kan engelska, men för Charlotte Perrelli hette det en gång White Russia...). Jag kommer ihåg matchen 2002 som om det vore igår - fast det är 8 år sedan. Vissa saker sitter i antar jag. Just nu känns det ganska obetydligt då vi sedan dess vunnit både VM och OS och verkligen visat att vi är bättre än en 4-3-förlust i en kvartsfinal mot en gammal Sovjetnation. SÅ HEJA TRE KRONOR!

Anna Haag tog visst OS-silver ikväll också! Grattis grattis! Det känns ändå som att Sverige inte är så såligt som jag trodde när det kommer till OS. Några 14 medaljer som 2006 lär det ju inte bli iår (kan ni fatta att vi tog 7 guld förra OS:et?!) men det får man ta. Vi har ju alltid minnen =)

Idag har jag varit tillbaka i skolan, men som vanligt känns det knappt som att man går i skolan. Har kommit ikapp med matten nu och på fysiken börjar jag fatta lite grann iallafall. Imorgon ska jag börja sammanfatta psykologin... kan ni förstå hur jag läser 4 kurser, varav jag har prov i tre av dem inom en vecka efter lovet?! Hur lyckas lärarna planera så extremt bra? Fy. Min lilla studiemotivation är som ni kanske märker inte på topp...

Meeeeeeeeeeeeen idag fick jag min studentmössa!!! Det känns konstigt att få den nu, som sagt, men ändå kul att kunna posa i den här hemma, haha. Fick ett fint kristallglas med mitt namn ingraverat, men de hade glömt att lägga ner en smaragdgrön krokard, min studentpenna och min tuta. Så det blir att maila ABC-gruppen och be dem skicka det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0