Life In Technicolor

Härligt att vi är inne i lite Mello-tider igen, även om inte alla gillar det. Det hör ju ändå till svensk tradition på något sätt. Finns hur många som helst som hatar tävlingen, men lika fan så sitter nästan 4 miljoner människor och tittar på finalen ändå. Det är något med det. Förinspelade instrument, banala texter och B-skådisar från Hollywood? Japp. Tur att Salem al Fakir ändå gav allt lite kvalité igår.

Hemma från en sjukt lång dag som tärt på mitt stackars huvud, det kan faktiskt ramla av vilken sekund som helst. Match uppe i Eskilstuna (förlust) och en sväng på Hästenmatchen (förlust). Med andra ord inte den bästa hockeydagen för mig, men det var skoj. Nu vill jag bara sova i min säng men som vanligt ska jag sitta här och häcka i någon timme innan jag verkligen går iväg. Men Coldplay är ju bara så bra och jag bara älskar Spotify. "Life in technicolor" ger mig minnen från sommarens bästa kväll... mmm!




Fredrika vill hitta en balklänning och jag är evigt tacksam till Åsa som tagit på sig jobbet att sy upp en alldeles egen klänning åt mig - det sparar mig mycket tid och pengar faktiskt. Finns ju för fasen inga snygga klänningar här i stan! Och är det snygga så får man den för den nätta summan av runt 3000 kronor, vilket jag själv känner är liiiite för mycket va? Har designat min egen i lite tidlös stil, tror att det blir en mörkblå kreation =) Vad ska ni ha för balklänning om ni ska på balen?


Har väntat sönder mig på min iPhone som skulle kommit den här veckan. Ska den komma så får den gärna komma tidigast på torsdag, för då får jag en månad gratis betalning, haha. Så fort jag fått pengar från herr Ornefalk ska en ny mobil inhandlas (han ska ta iPhonen, har insett att mitt eget behov av en är ganska obefintligt) och DET BEHÖVS kan jag säga! Det är egentligen lite läskigt hur beroende jag har blivit av mobilen...
Visst, jag smsar mycket, men har ni aldrig tänkt tänken "hur gjorde de när man inte hade mobil?" när man t.ex. letar efter någon i en folkmassa? Jag tycker att det är sjukt!

Imorgon blir det körlektion i den fantastiska snön som fortfarande ligger kvar på marken. En eloge till Norrköpings kommun för sitt arbete med att ploga snö där det behövs!

[/ironi].

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0