But that was when I ruled the world

Det finns inte en molekyl i mig som inte vill åka till Australien. Däremot finns det några enstaka atomer som kommer att sakna lite här hemma när jag drar mig mot the land down under i november. Förutom vänner, familj och helt random människor som man gillar (t.ex. finns det några riktigt sköna stammiskunder på Ica) så kommer jag att sakna ishockeyn. Parlamentet på tv en söndagskväll. Att sitta sent en tisdagkväll på msn och klaga på hur jobbigt det blir att ha kemiprov på onsdagmorgonen. Idol på fredagkvällarna, morgonpasset i P3 på söndagsmorgonen på Ica när man plockar upp bröd. Massa såna där småsaker - både roliga och mindre jobbiga - som gör ens tillvaro lite sådär komplett som den ska vara. För första gången har jag egentligen inte en jävla aning som väntar i 6 månader mellan november och maj. Och det känns rätt okej ändå, för som där småsakerna man saknar - och alla stora saker förstås - kommer ju att finnas kvar när man kommer hem. Om inget oförutsett händer, men så tänker vi inte nu.

Har precis satt igång en tvättmaskin och känner mig jättevuxen. Har ju typ aldrig tvättat i hela mitt liv, helt seriöst. Det brukar bli tvättande i handfatet på toaletten när jag måste ha nåt tvättat till dagen därpå. Dags att börja lära sig det nu alltså. Har skickat iväg mina tack-kort sen studenten också - fy fan vad äckligt sån där brevförseglingssmörja smakar.

Ikväll bär det av mot Åby efter flygplansbiljettsinköpet jag och Freddy ska göra. Tänkte använda min stackars systemkamera som jag så sällan har med mig annars, shame on me! Men nu ska det tas bilder. Och imorgon blir det kanske en tripp till farmor och farfars pool igen?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0