Chop and change

Vaknade med Twilight-musik i huvudet idag - om detta är friskt eller inte låter vi vara osagt - så filmen satte sina spår i mig och jag funderar seriöst på att läsa om den tredje boken. Om nu inte Milla haft den i sin ägo hade jag kunnat läsa den imorgon vid poolen.... You can't always get what you want I suppose. Men jag ska se om filmen! Kanske för att se den med kritiska ögon, kanske bara för sakens skull. Behöver bara hitta någon som sett den men som vill se den igen/någon som inte sett den men som vill se den. Hoppas på det sistnämnda.

Dagens har minst sagt varit svettig. Från att sitta och köra i en AC-befriad pickup i åskvärme till att skruva ihop möbler i mitt varma rum hos pappa, som för övrigt har solsida (hej mörkläggningsgardin). Lite rött, lite beige, lite svart och mycket kort, skivor och filmer kommer att utgöra mitt rum. Är dock inte klar på långa vägar, men så flyttar jag ju inte in "på riktigt" förrän i slutet av juli. Jag gillar ju, som ni kanske vet, att vara ute i god tid. Kanske lite för god tid ibland haha.

Och idag slog det mig att de fyra år jag bott här i Vilbergen har varit de bästa i mitt liv. Jag vet, det låter så galet klyschigt och sentimentalt och ja, you name it. Men jag flyttade hit när jag började nian, augusti 2006, och jag flyttar nu ut när jag precis tagit studenten, juli 2010. Under dessa fyra år har jag bland annat jobbat tre och ett halvt av dem på Ica, jag har rest runt i både det här landet och utomlands. Jag har fyllt arton, jag har varit ute på krogen, jag har tagit körkort (älskar att kunna skriva det), mitt lilla katt Mysan dog, jag har varit på konserter.... Det är ju egentligen den här tiden som SKA vara den bästa i ens liv och som sagt, det har den varit. Jag flyttade in hit som en person och flyttar ut som samma person, men en person som lärt sig mycket och utvecklats rätt jäkla mycket alltså. Fasen, jag hade tandställning när jag flyttade in här, och rödbrunt hår.

Så jo, ni som undrar - det blir en liten omställning att flytta en sväng till pappa. Jag har alltid bott med mamma och vi har väl haft våra små och stora bråk som alla döttrar och mödrar har. Men det här är nog bra som den första graden av separation. Vi bor ju iallafall nära varandra nu - tänkt om jag dragit till USA? Hade aldrig klarat det. Det här är förberedande inför flytten nästa sommar till Stockholm och högskolestudier.

På tal om mamma och trygghet så sitter hon och ser på 2 ½ män här i bakgrunden. Det om något är väl ändå trygghet. Tror jag ska joina henne lite igen innan jag sveper täcket runt mig, lägger mig på magen och somnar snett i min säng ännu en gång i mitt fina röda rum. Live in the moments, you know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0