I love playing with fire

Sooooo, jag har sett en del film sen sommaren började...

[500] Days of Summer - 3 / 5
Hade sett bits and pieces av den innan jag såg hela för några veckor sen. Micket bra, micket bra, men det är inte en film som är sjukt bra i mina ögon. Fast bra.

Up in the Air - 4 / 5
Verkligen en sån där mysfilm med stort budskap som ger en tankeställare i slutet, typisk Oscarnominerad-för-bästa-film typ av film. Jag gillar George Clooney. Han är en riktig bastard i början men som alla huvudkaraktärer så utvecklas han ju såklart. Bra bra bra.

Robin Hood - 5 / 5
Bästa filmen jag sett hittills i sommar. Kanske för att det är den film tillsammans med Eclipse som jag har sett på bio. Men verkligen jättebra och en bioupplevelse nära LotR-klass.

The Runaways - 3 / 5
Såg den igår med lite kasst ljud, och i efterhand är den bättre än vad den var näreftertexterna började rulla. Tänker man på att det hänt i verkligheten så är den en vädrig biopic. Kristen Stewart spelar Joan Jett... so fucking great alltså.

Hachiko - 4 / 5
Grät verkligen jättemycket till den som den hundmänniska jag är, och vill man bli berörd så ska man verkligen se den. Inte ofta man blir helt ställd av känslosvall.

Stepbrothers - 3 / 5
En svag trea eftersom jag sov i korta intervaller igenom filmen. På piggare humör och inte klockan tolv på natten dagen innan jobb hade den nog varit bättre. Men Will Ferrell gör fan alltid bra grejer.

Eclipse - 4 / 5
Skulle jag bedöma den som tvättäkta Twihard så är den ju en femma, men som nån som även gillar "riktiga" klassfilmer så tycker jag ändå att den är värd att ses av alla som vill se en film med... typ,  allt.

The Notebook - (en jävligt stark) 4 / 5
Vackrare film om kärlek får man leta efter. Punkt. A classic.

Shutter Island - 4 / 5
Gillar när man inte kan förutse någonting, men ändå inte. Smart, snygg och äckligt förvirrande film med galet bra slut. Det tyckte jag inte först, men i efterhand var den bättre än vid första intrycket.

Die Welle - (svag) 3 / 5
Tysk nazi-inspirerad film baserad på The Wave som vi läste i nian. Jag gick runt och svor på tyska hela dagen efter filmen men framförallt så blir man lite mörkrädd över hur långt det kan gå. Scheisse, rätt okej film. Inget man ser två gånger...



Har även sett Cast Away, Titanic och Remember Me igen men dom borde ni veta vad jag tycker om dem ifall jag ser om dem =)

Nu vill jag se Inception på bio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0