Jag har en mus som skiftar färg

Skulle spara pengar, eller hur var det? Idag köpte jag ett par nya högtalare till datorn och inhandlade även en mus till min dator (något jag av en helt obegriplig anledning inte haft förut) och den skiftar färg så fint här bredvid. Jag tyckte att den var vit, blank och snygg men fick även färgskifte på köpet alltså. Inte mig emot, allt som kryddar tillvaron är välkommet. Musen kommer att hjälpa mig göra klart min video snart iallafall - lite lättare att kontrollera all klippning med en mus istället för en jäkla touch-grej jag har på datorn. Och sen så har jag även fullbordat min nördighet och börjat använda musmattan jag fick med Lost-tidningen jag köpte. Laugh all you want, jag är en stolt Lost-nörd!

Sitter och lyssnar på Warrens musik som han skickat till mig - för er som inte vet är han kanadensaren som bor i Vancouver, är grymt bra på att vidda och har sjukt bra musiksmak. Jag har fixat så att han i Kanada nu kan ta del av Guds gåva till mänskligheten (delar av Europas befolkning iallafall), nämligen Spotify. Det är galet hur mycket jag använder Spotify och alltså är det väl lite för mycket med tanke på att jag sitter framför datorn när jag gör det. Eller städar.... inget av det till överdrift är särskilt friskt iallafall.

Och INCEPTION, det var ju en intressant film det också. Mest hade jag ont i ryggen hela filmen igenom men det som inte var rena WTF-moments för min del var grymt bra. Mästerverk (jag ska minsann se om den) och jag vill verkligen jobba med film i framtiden, mer än någonsin när man varit på bio och sett en sån film. Förhoppningsvis kan KTH och medieteknik ta mig dit. Var lite skakis efter bion, inte för att den var läskig eller nåt utan för att jag satt och kallsvettades sista kvarten. Snälla snälla låt mig inte bli sjuk nu... Jag känner mig skapligt akward när jag halvspringer ifrån mina vänner i tron att jag kanske håller på att bli sjuk och inte vill smitta någon. Dessutom trodde jag att parkeringsvakten kommit och gett mig böter. Fast det hade han inte.

Jag och min pickup åkte hem till Sörping och jag njöt lite av den fina utsikten när man svänger ner innan bron och ser hela staden, som förvisso inte är någon metropol precis men som bjuder på fina dagar. Och när jag kom hem hade en granne tänt ljusen här utanför och jag hörde musik från Rådhustorget. Det är såhär jag vill ha det faktiskt. 


Hands down, I'm too proud for love
But with eyes shut,
It's you I'm thinking of


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0