Say what they may

Måste nog ta mig tid att hylla filmmusik lite såhär på kvällskvisten (när man inte kan sova för att det är så in i h-e varmt). Jag är lite knäpp sådär och tycker rätt mycket om instrumental mysik, typ "symfonimusik" kan man väl säga. Jag kan verkligen sitta och mysa av känslan man får av att lyssna på filmmusik. Minnas bilder man fick se i filmen - så är verkligen fallet med Sagan om Ringen till exempel. Idag såg jag återigen Eclipse (som för övrigt fick relativt bra betyg av grabbsen). I slutet av filmen spelas den här låten, först instrumental och sen själva låten av Metric. Love it! Nåväl, ska inte fortsätta tjata om den där filmen men lite märks det minsann att det är Sagan om Ringen-vibbar på musiken till Eclipse, kanske beror det på att det är samma gubbe som gjort musik.

Meeeeeen, för att lämna det där - lite bra "scores" är ju de till Pirates of the Caribbean och Lord of the Rings III. Spotify laggar sönder i detta nu, så kan visst inte göra mycket mer. Lägga sig? Kanske....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0