Stor, större, Maradona

Eller hur var det nu? Argentina vann och jag kan tyvärr inte se fram emot att se kvartsfinalen på lördag mellan dem och Tyskland. Men det är två hela veckor kvar med fotboll nu och det känns fine det. Till och med mamma erkänner att det spelas rolig fotboll i VM, inte tråkig allsvensk fotboll (vi nämner inte ens superettan).

Lyssnar på underbara Timo och hans nya album nu, det är verkligen fint en söndagkväll. Svettas lite i efterhand från eftermiddagen då jag och Fredrika låg vid poolen och somnade i det fina vädret. Lantisen som döljer sig inom mig kommer fram och tycker att det är så himla jäkla underbart att bara gå runt på vägen, vid sidan av fälten, och bara njuta av att inte göra ett skit. Det är bara så perfekt.



Om jag har blivit lite brunare eller inte återstår att se, men Fredrika och jag bestämde att vi ska boka Australien på tisdag. Känns både läskigt och roligt, samtidigt som det är det vi pratat om sen mars och som vi gett oss fan på att genomföra. Jag vill bo i Bondi och leva på nudlar, ägg och grönsaker, och jag vill lära mig (iallafall testa på) att surfa, jag vill träffa konstiga australiensare, jag vill bli lite skraj över alla främmande insekter, jag vill ringa hem till alla älskade här hemma och berätta hur mycket jag saknar dem och hur roligt jag har. Jag vill det alltså.



Sommaren passerar förbi och jag slängde precis en blick på mitt alldeles perfekta arbetsschema. Kommer nog kunna skrapa ihop nästan 20 lapp att spara till Australien på det jag vet att jag ska jobba i juli och augusti. Lägg till lite mer tider i augusti och förhoppningsvis en hel del i september så är saken biff.

Börjar dock tyvärr inse att eventuellt hockeyspelande i Australien blir svårt, men det gör ju inget nu eftersom jag i princip bestämt mig för att plugga vidare i Sverige nästa höst, och lämna mina USA-ambitioner åt sidan till framtiden. Vad det blir återstår att se. Men jag blir iallafall mer och mer sugen på Stockholm och KTH för var dag som jag spenderar i huvudstaden!

Nu är klockan midnatt och jag ska lägga mig. Upp vid nio och iväg till jobbet till kl 14. Ska hinna med att fixa mina stependiepengar på banken och hänga med David en sväng i solen innan det.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Märy

Jag kan ju säga som såhär Johänni, att om mitt älskade Spanien mot ALL förmodan INTE skulle ta sig till kvarten, så kanske du förstår att Argentina är ett rätt okej substitut för min del? ;) Haha.

2010-06-28 @ 00:31:19
URL: http://www.nogg.se/MiiaMirakel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0