You know that I could use somebody

Sverige leder bara med 3-1 över Frankrike och Norge har slagit både USA och Tjeckien. Danmark utklassade typ Finland. WHATS HAPPENIN TO THIS WORLD MAN?!
Jag önskar att jag vore mer engagerad i hockey-VM, men varken det eller ESC roar mig särskilt mycket faktiskt. Jag har lyssnat på Sveriges bidrag, såklart, men annars kan jag inte ens säga en enda titel till någon låt till nåt land i Eurovision. Brukar det, men iår - nix. Och jag vill inte heller. Har jag vuxit från det? Mycket möjligt. Låter väl lite småweird att säga det, men det senaste året har jag vuxit på många sätt. Mognat, fattat, lyssnat, tittat, förstått. Sånt som man gör när man blir vuxen. Usch vad jag inte gillar det ordet; vuxen. Det räcker nog med att jag fick hem ett brev om pensionssparande idag....

Har lånat pappas pickup tills på torsdag och den står på G:a Övägen och jag är jättenervös att nåt ska hända. Haha, det gör det säkert inte - jag kollade låsen tre gånger tror jag - men kan inte hjälpa det. Kommer nog att ta ett tag innan jag lär mig att bilar är till för att parkeras och sedan lämnas där. Tills man kommer tillbaka, och det gör jag imorgon bitti kl 7 för då ska jag iväg till Erika för lite babysitting åt söta Svea. Lite solning med Fredrika vid fyra och sedan barmarksträning på resulterar i en alla tiders onsdag.

Planerade min studentskiva idag förresten, det ska bli riktigt kul. Inte ofta släkten samlas överhuvudtaget och när de gör det för MIN skull känns det helt overkligt. Var tvungen att testa studentklänningen igen ikväll, den sitter som en smäck.
Jag längtar till den 10 juni med både glädje och lite sorg.



Wait, wait for the dawn my dear
Wait till the sun gets here
And you will wait too long he will be gone
Wait, wait till the sun shines through
Wait till the sky is blue
And you will wait too long he will be gone, he will be gone
Ooh, he will be gone
Wait, wait till the signs are right
Wait till the perfect time
And you will wait too long he will be gone, he will be gone
Ooh, he will be gone
Wait till you don't doubt no more
Wait till you know for sure
And you will wait too long he will be gone now


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0