A beautiful disaster

Har börjat inse att mitt liv just nu rullar på ganska bra. Om lite mindre än fyra veckor åker jag till Australien, och innan dess är det bara lugn och ledighet som gäller för mig. Visserligen jobbar jag halvtid nu men jag hinner ändå med de där härliga mornarna med långa frukostar och sena kvällar med tända ljus. Och långa promenader när jag vill, som tidigare idag. Det känns som att jag egentligen skulle kunnat ha haft det såhär ända fram tills i jul och sedan åka till Australien, helt ärligt. Just nu trivs jag som bara den även om jag knappt kan vänta till att komma ner till Sydney. Men det post-traumatiska studentsyndromet har definitivt inte drabbat mig och för första gången på mycket länge känner jag mig lugn i sinnet liksom. Har alltid varit skola-träning-jobb, skola-träning-jobb i min hjärna annars de senaste åren. Svårt att förklara det där, men det är absolut något som är få förunnat tror jag. Så jag njuter av nuet.

Här har vi ikväll sett på A-team och spelat TP, det blev en match som slutade lika men jag planerar TP-kväll i veckan för de som vågar och vill. Det är få saker jag gillar så mycket som frågesporter. Kommer ihåg i våras när "Are you smarter than a fifth grader" gick på TV och jag var dunderinne i det där alltså. Skitirriterande när man inte kunde frågor som en femteklassare ska kunna.

Håller på att rensa min musik i datorn, en ganska hopplöst quest eftersom det finns drösvis med grejer jag inte har en aning om var de kommer ifrån... men nu när jag måste installera iTunes på nytt (har inte fyllt på med ny musik i iPoden sen juni) så är jag så illa tvungen haha. Äsch, nu ger jag mig. Imorgon latsöndag, ska nog besöka farmor så att hon får massera mig lite och så kan jag alltid skriva klart det där CV't....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0