Barking at the moon

Nu är det ungefär tre veckor kvar tills jag åker och det börjar kännas lite i magen minsann. På torsdag ska jag uträtta en massa ärenden inne i Norrköping och efter det ska nog det mesta vara klart inför resan, förutom det som kan göras via datorn. Det känns som att jag borde skriva mer i min aussie-blogg, men jag vill inte overdo it. Den här bloggen är lite som min baby haha, och jag känner mig mer manad att skriva i den. Förhoppningsvis kommer jag att kunna ha den i många år till, det vill säga känna mig motiverad nog att behålla den.

Nu låter det här säkert jätteknäppt men jag längtar efter att börja plugga i Stockholm samtidigt som jag knappt kan vänta tills jag drar till Sydney. Eget ställe, nya miljöer, nya människor, nya möjligheter. Universitet och högskola är som en helt ny värld. När jag slutade nian tyckte jag att det var en hemsk omställning, men nu inser jag att det finns mycket som är beständigt och så förhoppningsvis även förhållanden till nära och kära.



Har precis sett ännu ett underbart avsnitt av House, blir aldrig trött på den där karln alltså. Har däremot bestämt mig för att fixa hem How I met your mother till datorn innan jag ger mig iväg så att jag har någonting att göra medan jag flyger från London till Sydney (en härlig 20 timmar lång resa typ). Kommer knappast att sova och Fredrika och jag har pratat igenom det mesta nu, så det blir intressant att se hur den där resan blir. Jag är dock inte emot att sitta för mig själv och tänka faktiskt, är en sån där person som gärna är själv även om sällskap är minst lika trevligt :)

Nu ska det diskas, ätas fil och läggas. Ska nog unna mig lite Eclipse imorgon! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0