Blåbär

Igår jobbade jag mitt förmodligen näst sista jobbpass på Ica tills jag kommer tillbaka från Australien. Det känns lite skumt, har aldrig haft en längre sammanhängande ledighet därifrån sen jag började jobba där julen 2006. Och det är ju ganska länge sen liksom. Det blir tjänstledighet för mig medan jag jobbar någon annanstans i Australien (hoppas jag).

Well, igår köpte jag förresten en resväska som fortfarande ligger i bilen eftersom jag inte orkade bära med mig den hem klockan ett på natten. Samtidigt var jag inne på Rusta och där stod en stor låda med en massa filmer som de sålde ut billigt. Jag köpte tre, Eden Lake, Shine a Light och American Gangster.
Den första såg vi igår och skulle vara en "bra skräckfilm" men det blev instället en besvikelse. För det första var den inte ens läskig och för det andra var den bara tragisk. Det bästa i filmen var när the crazy english ugly bitch blev påkörd, mycket tillfredsställande. Shine a Light är väl ingen direkt film utan mer en konsertinspelning med Rolling Stones, och älskade Stones kan man aldrig få nog av. Fast den är regisserad av Scorsese, hur han nu "regisserade" Rolling Stones...? American Gangster har jag faktiskt inte sett så det kanske bli den när pappa kommer hem ikväll. 




Har tusen saker att göra idag men jag har känt mig så otroligt lat de senaste dagarna, hade till och med mjukisbyxor på mig igår när vi spelade TP. Bekvämlighet framför allt? Tandläkaren hade skickat ett brev att jag ska vara där den 9 november, men då är jag i Australien, hehehe. Ska gå en långpromenad också (i det här jävla vädret..........................).

Svårt att tro att det var jättevarm sommar med sol och bad varje dag för tre månader sedan när man tittar ut genom fönstret idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0