Chasing pirates

Idag har varit en riktig göra-mycket-men-ändå-ingenting-dag. Jag sov alldeles för länge i jämförelse till hur dags jag gick och la mig, och jag borde nog lägga mig tidigt nu kanske för att komma i rytm till den stundande jobbhelgen. Var efter en seg "morgon" ute och gick - springa kan jag inte med den här halsen/detta knä - och det blev en runda på lite över en mil. Anledningen till att jag gick så långt var att jag hade fyllt på min iPod med ny musik och så fort jag har gjort det så vill jag bara ut och gå och lyssna. När jag inte lyssnar på musik på datorn så är det när jag går ute som jag gör det, och det är tametusan helt underbart att bara ha sina egna tankar och lite musik i huvudet. Dessutom behöver man inte höra hur anfådd man blir över att ta sig uppför de härligt branta backarna som hör till Ramunderberget.

När jag kom hem efter denna ganska kalla runda (hade vinterjacka på mig men ingen mössa, och det blåste ju - förstås...) så tappade jag upp ett varmt bad, tände två värmeljus och satte på musik, Reginas "Far". Det var så sjuuuuuuukt härligt att ligga i badet och tvätta huden i varmt vatten och lavendelscrub. Helt jävla underbart, ni borde testa det (syftar mest på killar här. Vet att House då och då gör det men har svårt att se killarna jag känner göra det). Visserligen inte så klimatvänligt men, man mår ju så himla bra sen. Efter det lagade pappa och hans tjej galet god mat, hel kyckling i ugn, pomme och en sås helt out of this world. Jag säger då det, det är fasen godare att äta i detta hemmet än att gå till en restaurang och äta. Lite Skavlan, lite kladdkaka och ett stort glas vatten senare så är den här dagen över.

Och visst, det kanske är inte den mest intressanta eller produktiva dagen ever, men det är under såna här dagar man känner att man är en s.k. livsnjutare.


Saknar gamla tider (usch va gammal jag känner mig när jag skriver "gamla tider", men det är ju gamla tider haha...)


Nu ska jag läsa vidare i någon av de tre böcker jag har påbörjat. Innan dess måste jag faktiskt tipsa er om lite musik (både gammal och ny), kanske har nämnt dessa förut men ändå;

Marina and The Diamonds skiva "The Family Jewels"
Jenny and Johnny's skiva "I'm Having Fun Now"
Cee-Lo Green's "Fuck you", skönaste låten just nu!
Har ni inte lyssnat på australiska Sia ("Breathe me") innan borde ni lyssna igenom "We are born"-skivan
Kings of Leon's nya "Come Around Sundown" är inte super, men det finns en del ljusglimtar, t.ex. "Radioactive" och "Mary" :)
Sist men verkligen inte minst - "Imagine", Lennon's finaste som soloartist, finns nu på Spotify. Underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0