Fyrtioen

En dag i oktober för nästan precis fyra år sedan var jag tvungen att ringa någonstans så att jag inte hamnade på nån disgusting random kommunutsedd praktikplats under två veckor - jag ville välja den gången. Ica Strömmen råkade vara den andra arbetsplatsen jag ringde till, och sedan dess har jag bokstavligen talat spenderat tusentals timmar där. Jag har blivit förknippad med Ica av mina kompisar och det finns många gånger som jag har gett affären gratisreklam (något de gärna retar mig för). Och även om jag hatat det där stället många gånger så har jag starka, varma och fina minnen från den där butiken.
   Mycket har hänt under tiden jag har jobbat där - från att gå nian och inte riktigt veta vem man var till att ha gått ut gymnasiet, veta vad jag vill med livet och vara på väg till andra sidan jorden. Jag har haft depressioner, jag har varit kär, jag har blivit dumpad, jag har fått ärr i själen, jag har fått dåligt samvete utan dess like, jag har utsatts för olika former av våld, jag har vikt en halv miljon kvitton (min alldeles egna konstform, ni anar inte hur många "loppor" som legat och skräpat i kassan) och jag har sjungit till låtarna på P3 om och om igen. Jag vaknar upp nu och inser att Ica alltid kommer att vara en stor del av mitt liv och att jag utan den platsen inte hade varit samma person.
   Så att lämna jobbet är jag lite ledsen för även om jag längtat till denna dag. Jag säger hejdå till det precis som jag säger hejdå till många andra stora delar av mitt liv. Och det gör man ju nästan hela tiden faktiskt, fast man inte riktigt vet om det. Kanske är det lite värre att säga hejdå nu när jag inte vet vad som händer nästa halvår. Vem vet hur jag kommer hem - kanske blir jag förälskad i en fårfarmare och har med mig någon hem. Kanske åker jag hem redan i februari. Kanske blir det precis som jag tänkt mig. Men jag vet ju inte, och det är faktiskt rätt befriande.


Bild från Wikipedia, där denna bild konstigt nog kommer upp bredvid en beskrivning av "butik". Haha.




Just nu sitter jag och lyssnar på Keane. De har skrivit en bra låt som passar bra idag.

This is the last time
That I will say these words
I remember the first time
The first of many lies
Sweep it into the corner
Or hide it under the bed
Say these things they go away
But they never do
Something I wasn't sure of
But I was in the middle of
Something I forget now
But I've seen too little of

The last time
You fall on me for anything you like
Your one last line
You fall on me for anything you like
And years make everything alright
You fall on me for anything you like
And I no I don't mind

This is the last time
That I will show my face
One last tender lie
And then I'm out of this place
So tread it into the carpet
Or hide it under the stairs
Say that some things never die
Well I tried and I tried

Something I wasn't sure of
But I was in the middle of
Something I forget now
But I've seen too little of

The last time
You fall on me for anything you like
Your one last line
You fall on me for anything you like
And years make everything alright
You fall on me for anything you like
And I no I don't mind

The last time
You fall on me for anything you like
Your one last line
You fall on me for anything you like
And years make everything alright
You fall on me for anything you like
And I know I don't mind


Kommentarer
Postat av: Sandy.

Visst stod det i GB-katalogen ngt om Ica på dig?:D haha

2010-10-26 @ 01:09:47
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0