Allt som jag borde ha sagt; men det var ju då

Sen i måndags tror jag att jag har haft den bästa veckan på rätt länge! Blivit antagen till arkitektprogrammet i Lund, fixat bostad i Lund på 24 h, ansökt om pensionspengar från Australien (som kanske kommer lagom till studiestarten hehe), haft en sjukt kul kväll/natt med mina vänner, och dessutom har jag varit på hockey :)

Det här med Lund är fortfarande svårt att fatta, men tro mig jag är helt överlycklig inombords och det känns 90% roligt och 10% tråkigt att flytta till Skåne. Jag får ju utbilda mig till mitt drömyrke! Är så galet pepp :) träffa nya människor, leva studentlivet, bara komma vidare i livet. Å andra sidan är det ett femtiotal mil mellan mig och mina fina här hemma, familj och vänner. Igår drog vi dock ut på en krogrunda på Huggan som jag inte varit på ordentligt sen de byggde om, en lyckad kväll/natt :) sov inne i stan hos en snäll och fin kompis när jag inte kunde ta mig hem till mitt kära Söderköping, och idag blev det sedan svull hemma hos min allra bästa vän innan matchen. Underbart att vara ledig en dag också, jobbat 12 av de senaste 14 dagarna....... Men! Nästa vecka jobbar jag mitt sista pass på Ica nära Strömmen och denna gång är det faktiskt för evigt :) nästa sommar satsar jag på sommarpraktik i Linköping :D






Och Peter Forsberg är nog min stora idrottshjälte, att brinna för och älska en sport så mycket beundrar jag, och kämpaglöden han har haft i sin karriär. Så det var stort att se honom på isen där jag för sju år sedan först lärde mig spela ishockey. Stort med ett fullsatt Himpa också, och känslan av tryggheten som infinner sig därinne är svår att beskriva. Har ju liksom vuxit upp lite därinne kan man säga.



Var där med min mamma och hennes kompisar, kommer sakna min underbara mamma! <3




Nej nu börjar klockan ticka iväg! Tre dagars jobb väntar och sen är det full rulle en vecka till innan jag flyttar. gaaaaaaah. Puss och tack till alla som var med igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0