Om en vecka är jag Lundabo


Mitt rum, allt är nytt, golvet, tapeten (helvit), lister, handtag på garderoben, allt :) 14 kvm! Kmr trivas och mitt konto kommer definitivt att lida av trippen till Ikea nästa helg!

Kök & hall, fint!


Min nya skola, Arkitekthuset :) precis bredvid industridesigns hus, IKDC - Ingvar Kamprad Design Centrum! Tydligen kommer han ner ibland och kollar läget (han betalar allt nästan på linjen). Kanske springer på Ingvar nån dag?


Katta går Industridesign & har passerkort till LTH så hon visade mig runt, och hon sa att alla som går arkitekt kommer att få sitt egna skrivbord i A-huset. Helt underbart! Kommer kännas som att man redan sitter på ett företag och jobbar, love it


Av det lilla jag hann se av Lunds innerstad så verkar det vara en äldre och större version av Söderköping, typ - kullerstensgator och gamla byggnader överallt, och helt plötsligt tycker jag att skånska är rätt mysigt, haha



Fick även hem en nolleguide med posten idag, är sjukt pepp på att börja där nere nu alltså. Allt från grillkvällar, fester och barhäng till att bygga flygfarkoster, utedisco och testa på vindsurfing på stranden i Lomma. Känner att jag kommer att trivas! Dessutom tar det lite mindre än 3 timmar att åka hem med X2000 till Norrpan, gör jag det en gång i månaden eller kanske en gång var sjätte vecka så går det väl på kanske 600 kr t&r med studentrabatten, inte så himla dyrt ändå. Åhå vad pepp jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0