Att vänta och se

Reserv 12 på arkitektutbildningen i Lund. Så nära men ändå så långt borta, de gör ett enormt överintag vid första intaget och i stora drag ska hälften av alla antagna tacka nej för att jag ska komma in. Typ. 42 blev antagna på direkt betyg från gymnasiet, lägsta var 21,9. Jag har 21,8.
Sugigt att börja hoppas och sedan förstå att det inte alls är så nära som jag trodde.

Kom in i Stockholm på KTH på civilingenjör i samhällsbyggnad, som väntat. Och i Norrköping ligger jag som reserv 5 på KTS-programmet (civ.ing.). Visserligen är Stockholm inte helt fel och jag har fortfarande chans på Norrköping (gjorde sen anmälan, annars skulle jag lätt kommit in). Men vad ska jag göra, söka bostad i alla tre städer?

Och om allt skiter sig, vad gör jag då? Drar tillbaka till Australien? Nya Zeeland kanske är värt att testa, ändå ganska nära "mitt andra hem"? Vafan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0