Pi

Så är man åter i matteträsket! Började på min mattekurs över nätet idag, och även om det är hur segt som helst att komma ihåg potenslagar och kvadreringsregler osv. så känns det faktiskt ganska bra ändå. Jag anmälde mig till en kurs efter den här (gjorde en femtedel av kursen idag, en veckas "plugg", så jag är väl klar med kursen innan jag drar till P&L) och den ska fokusera på högskolematten. Om nån undrar så är det Math.se jag är inne och pluggar på. Är nog en riktigt bra grej att göra, inte bara om man ska plugga matte men för att hålla hjärnan i schack :) Det märks ju minst sagt att jag inte pluggat på ett år!

Såg förresten på en jättefin film igår, Wall-E. Jag älskar verkligen animerade filmer och det här kan nog vara en av de bästa jag har sett. Roboten Wall-E är ensam bland allt junk som människorna lämnat efter sig sedan de dragit iväg från jorden, men en dag kommer en robot (som ser ut som en Apple-produkt) vid namn Eva och letar efter liv på jorden. Och guess what, kärlek uppstår :) den är helt underbar, ett bra tips på mysfilm. Fint budskap om miljön också.

Lilla fina Wall-E :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0