Järnspöken

Snurrigt värre blir det när man har lågt blodtryck och lite andra deficencies så nu blir det att sluka järntabletter inom den närmaste framtiden. Och varför blir man så trött så fort man satt sig ner på första föreläsningen kvart över åtta`? Finns det något trick mot morgontrötthet? Mina andra gruppmedlemmar är mindre roade av att jag sitter och gäspar när vi försöker skriva en uppsats om varför vi väljer linor i drag och träpinnar i tryck, samt mycket annat.... Idag slutade vi iallafall vid 15 (!) och jag, Lisa och Sara drog till Novalund (tänk er ett skånskt förvirrande köpcentrum, så har ni Nova), där det blev lite tröstshopping och diskussion kring Berlins vara eller icke vara varmt?

Sen är det så sjukt att de som går arkitekt måste räkna med att helgerna kommer att spenderas mer eller mindre på skolan. Hela LTH - förutom A dårå - har lov och tentaperioder inplanerat, medan vi får traggla med att skriva historiatenta medan alla andra fortfarande har jullov, och inte har vi några andra lov än det inte. Fattar verkligen inte hur de tänkt när man som arkitektstudent redan mår dåligt efter lite mer än tre månader på utbildningen.

På tal om det här med att byta utbildning så har jag redan skrivit en lista på saker jag kan sälja. Pengarna jag får in från det ska sparas, eller iallafall det som blir kvar efter en mellandagsrea-inköp Bluray samt högtalarsystem till datorn = alltså, någon som vill köpa en kass men klassisk fin Crescent-cykel, med halvdana lysen och ett rostigt lås?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0