Men så nära får du inte gå

De sista dagarna på mitt långa jullov har inte spenderats med matteboken i högsta hugg som jag hade tänkt, jag har fått jobba en hel del och sen så lockar det ju såklart att INTE sätta näsan i linjär algebra med geometri den sista helgen i frihet på ett tag. Nu har jag dock beställt lite böcker till etik-kursen och det blir också finemang med "1001 songs you must hear before you die"-boken!
Sen så saknar jag Lund litegranna nu. Inte arkitektprogrammet men allt annat som var så kalas. Människorna, festerna, stämningen, helt annorlunda! Jag har som tur är tre månader till på mig att bestämma var jag vill gå i höst och den här gången ska jag lusläsa varenda kursjävel så att jag verkligen hamnar på rätt program iallafall. Fick höra hur ambivalent jag är i alla möjliga sammanhang - chokladsås eller inte till glassen? Kasta sopor före eller efter man varit ute på promenad? Se House eller Big Bang först? Ja ni fattar, jag börjar känna mig helt omöjlig. Men som allt å ordnar det sig i slutändan och när jag gjort mig av med ännu ett huvudbry så kan jag koncentrera mig på det som är viktigt och inte sånt som får mig att i slutändan må dåligt. Man brukar väl säga "surround yourself with people who make you happy", och det ska jag fasen tänka på i fortsättningen. Never again.
Tagga skolstart imorgon!!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0