Whereever you will go

Min kvinna, min Camilla, sitter på ett tåg söderut as we speak och hon ska bli danskifierad i några månader framöver. Känns som att vi byter lite plats med varandra på något sätt. Men som jag kommer sakna henne. Tur att hon fixat Skype iallafall.

Och nu undrar jag, om jag har såhär svårt att skiljas från enstaka personer, hur jobbigt skulle det inte vara att flytta till Aussie på obestäm tid? Tanken har såklart slagit mig - flytta til Australien och plugga allt. Dyrt men värt. Men så tänker jag att jag vill tröttna lite mer på Sverige, uppleva några fler vårar, somrar och vintrar (hösten kan man vara utan) och dansa några fler gånger med dom jag gillar bäst. Så nej, Australien är sparat till en framtid. Men det är nästan bra, för det är motiverande och drivande.
Sitter just nu och har sökt några studentlägenheter i Norrköping. Fick ett epiphany-moment igår efter en konversation med O och insåg att Norrköping är bättre än ingenting (Sörping). Studentbostäderna är ju gratis juni-juli och när jag troligtvis kommer att jobba i stan så varför inte? Några tusenlappar kommer det att gå åt men det är ju det som jag tjänar in på Ica sen (får man hoppas). Har insett att Linköpings bostadsmarknad inte är så kass ändå och att hoppet om en lägehet där inte är helt ute. 125 köpoäng för en bostad i Ryd och jag har 88 köpoäng. I sommar så har jag uppåt 200 iallafall. Känns bra!
Dags att kuckilura lite hemma nu. Slita mig från min Macbook. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0