i'm finished

Nu vet jag hur det känns att vara helt slut. Att sova till 12 en lördag, jobba mellan 15 och 22 samma dag, lägga sig ungefär 00, somna ca kl 04 och fem timmar senare vakna kl 09 en söndagmorgon för att spela match kändes inte så kul. Att sedan gå upp, åka iväg 10.30, spela match kl 12, spelat klart och duschat kl 14 och stressat iväg och jobbat mellan 15 och 22 igen.... det tar knäcken på mig. Aldrig att jag gör om en sån här helg. Jullov sen i fredags my ass. Mitt jullov börjar HÄR och NU.

Förutom att jag är rent ut sagt så jävla trött så in i bomben så är jag ändå ganska förväntansfull och glad för att det snart är jul. Och det ska bli så mysigt att träffa släkten igen, klä på sig lite finkläder. Äta choklad, mysa vid brasan, öppna klapparna vid den stora julgranen... det enda som saknas är faktiskt snö på marken. Och för min del lite inköpta julklappar, men på tisdag ska jag shoppa loss allt på en gång. Den enda julklapp jag tvekar kring är den till min kära mor, men något kommer jag väl på...
Och jag önskar verkligen att jag får pengar till en systemkamera i julklapp. Jag VILL ju så gääärna ha den där kameran alltså. Men ja. Det är väl inte det viktigaste unde rjulen, det viktigaste är att vara tillsammans med de man älskar.

Åh jag måste bara skriva ner en fin text om julen. Eller ja, skänka en tanke åt den här texten, som är riktad mot oss västerlänningar. Ni känner igen den, jag lovar.

"And there won't be snow in Africa this Christmas time
The greatest gift they'll get this year is life"....

Tänkvärt.
Fast nu ska jag inte alls tänka på någonting överhuvudtaget. God natt.

Kommentarer
Postat av: Murre

Tror ärligt talat inte dom skulle vilja ha snö i Afrika även om de fick det...

2008-12-22 @ 05:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0