permanent

Svenska Idol kan slänga sig några tusen gånger i väggen i jämförelse med vilka talanger American Idol tar fram.
Det är kanske inte det faktum att USA har 300 miljoner fler invånare än vad Sverige har, utan mer att folk i USA vågar vara med i Idol. Där är det en repekterad tävling, utan en massa utdragna röstningomgångar och med en seriös jury och en seriös publik. Där får man också vara sig själv som artist och låtvalet är inte alls lika smal som här.
Aja skit i det, anledningen till att jag tar upp det är att jag är sjukt impad av hur bra David Cooks album (han som vann AI iår) är. Den här killen kan ha den bästa rockröst jag någonsin hört och hans album spär verkligen på. Jag kan verkligen säga att det är ett album att lyssna igenom...hur ni nu gör det är upp till er själva ;)

Idag var det annars dramauppvisning i skolan och jag var faktiskt skitnervös. Men jag blev aldrig så nervös så att jag mådde dåligt, vilket är en ny upplevelse. Ungefär 30 små 6-åringar fick se vår version av Emil i Lönneberga, Tarzan och Pippi Långstrump. Alla var så himla duktiga och jag blev så glad av att se hur bra det funkade :)
Förresten tror jag aldrig att jag sett Milla utbrista i ett så stort asgarv som idag när hon spottade vatten på mig i en scen. Haha.

På biologin fick vi se en film om hur genteknik kan se ut om 42 år, alltså år 2050 typ. Dom hade hittat på grejer som att man ska kunna ta ut livmodern ur kvinnan på något sätt och sedan låta den ligga och "jäsa" i 9 månader, så att kvinnan inte ska behöva bära på barnet...? Och då skulle tydligen ett barn väga 6 kg när det kom ut i jämförelse med dagens ca 3 kg. Haha, och sen visade dom hur man valde ut vissa egenskaper och det var rent ut sagt ganska sjukt att se. Men man vet ju aldrig, det kan ju faktiskt hända. Aja iallafall så ska vi göra ett arbete om genteknik i grupp nu och jag blev nöjd med my group.
Sen har dagen bestått av en kemilektion med en massa godis hit och dit. Jag tror att jag kanske fick 60% av det godis jag köpte själv, medan killarna åt upp typ allt av det som var kvar (speciellt unge herr Skarstedt...). och Max om du läser det här så säger jag inte alls att du åt upp så mycket, haha bara så du vet. Annars känner jag att en kommentar kommer komma om det ;)

Näe nu ska jag ta mig i kragen och städa lite och plugga. Så jävla skönt att ha det där kemiprovet överstökat på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Murre

Alltså är det inte snarare 41 år? Vi är ju faktiskt en bit in på december... och vad gäller godiset har du alldeles rätt i att jag inte åt upp så mycket! Är nog däremot ansvarig för att större delen av de flask-liknande godisarna som smakar tandkräm (väldigt god tandkräm)försvann, tog typ 5 st totalt...

Så går det när man bara köper choklad!

2008-12-10 @ 18:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0