pouring rain and album covers

Jag har tänkt på en sak. Av alla i min smak riktigt bra album (Viva la Vida, Prototype, American Idiot osv) så har de en sak gemensamt trots att det är så olika stilar på musik. Nåt som gör just en riktigt bra skiva ännu bättre. Det är att framsidan på skivan är rätt enkel och okomplicerad. 
Alltså jag gillar nästan inte när artisten eller bandet har sig själva på framsidan. I vissa fall blir det skitsnyggt, om bilden är i rätt sammanhang och sådär, men oftast är det bara en massa retouch och snygga bokstäver som stör hela bilden. Nej jag gillar inte sånt. En enkel men ändå genomtänkt snygg framsida på en skiva som inte tar massa fokus från låtarna är bäst.
Jag är lite uttråkad just nu, det kanske märks.(när skulle jag annars ha tid att tänka på sånt här?) ... men iaf, här har ni några av de snyggare framsidorna på riktigt bra skivor som inte är jättegamla.

hhhh

The Killers, Coldplay, Anna Ternheim, Lena + Orup
Håkan, Gavin DeGraw, Kent, Bodies Without Organs


Iallafall, ville bara skriva av mig om detta faktum. Jag blir så irriterad ibland på riktigt fuuuula framsidor. Kan ta och ladda upp några såna nån annan gång. Nu ville jag mest visa vad jag tycker är snyggt och vad som lockar mig att köpa en skiva. Lyssna på mig nu alla ni på skivbolagen.

Idag har jag jobbat förresten. Jag måste säga att det upphör aldrig att förvåna mig när folk kommer fram med en vara, kan vara vilken som helst, och frågar "hörredu, hur mycket kostar den här?"... som om jag kan alla priser på alla varor i butiken. Suck. Alltså, man kan ganska många priser, på grönsaker, kött, mjölk och sånt vanligt. Men typ... jasminris 2 kg? Blockchoklad? Mager salami? Nä. Så nästa gång du undrar vad någonting kostar i en affär - tro inte att den ni frågar kan alla priser. Kolla efter en pristerminal först, sen fråga om man kan ta reda på hur mycket varan kostar.
Där har ni dagens irritation på svart och vitt.

Nu ska jag faktiskt plugga lite hockeyregler eftersom jag gör min premiär som hockeydomare imorgon...helt galet kommer det bli, jag kan ju inget. Offside, icing och såna enkla basicgrejer kan jag, men jag kommer ju få utvisa folk o allt. Nä jag måste läsa på lite. Och kemin ska jag slänga en blick på också, men det känns så segt. Och dramat! Fan, det hade jag glömt bort helt.... herregud, jag kommer göra en urkass Alfred på måndag. Stackars 6-åringar som får stå ut med oss.
Sen kan man ju hoppas på att vädret blir lite bättre snart! Man blir ju helt depp av detta väder, inte sant? Och vaddå jul snart. Det känns inte som jul. Men jag antar att den där julkänslan infinner sig snart. På fredag är det lucia och julbord på skolan, mysmys :)

Ikväll är det Britney-dokumentären som gäller by the way. Säga vad man vill om flickan men jag glömmer aldrig att hon var min första riktiga idol. Jag har liksom vuxit upp med henne på något sätt. Även om jag inte dyrkar henne på något sätt någonstans i min kropp.
Och en sak är ju säker - hon har inte direkt haft snygga albumframsidor...

Kommentarer
Postat av: mirela

the killers album är lika bra som deras framsida :D

2008-12-06 @ 21:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0